Presenten el desdoblament de la B-224 entre Martorell i Sant Esteve

Imprimeix

L’obra es licitarà i iniciarà durant l’any 2019 i tindrà una inversió estimada en 20,2 milions d’euros

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat avui, acompanyat dels alcaldes de Martorell, Sant Esteve Sesrovires, Xavier Fonollosa i Enric Carbonell, el projecte de traçat del desdoblament de la carretera B-224 entre aquests municipis, que sortirà a informació pública en els pròxims dies. Aquesta actuació incrementarà, d’una banda, la capacitat de la carretera i millorarà la mobilitat en aquest àmbit, amb una inversió estimada en 20,2 MEUR. Es preveu licitar i iniciar l’obra durant el 2019.

Durant l’acte, en què també han intervingut els alcaldes de Masquefa, Xavier Boquete, i Piera, Josep Llopart, també s’ha exposat l’estat de tramitació dels projectes de millora de la B-224 que està desenvolupant el Departament de Territori i Sostenibilitat.

BIG 665421716012518 03

La B-224, de la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, és un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat. Discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. Entre Vallbona i Piera té un trànsit de 5.500 vehicles diaris i a Sant Esteve Sesrovires, de 18.200 vehicles, i arriba fins als 25.000 vehicles a l’entorn de Martorell.

Dos trams

Territori i Sostenibilitat està treballant en els projectes de millora integral d’aquesta carretera, dividits en dos grans trams, en funció de seves característiques de traçat, funcionalitat i trànsit: variant entre Vallbona d’Anoia i Masquefa i condicionament entre Sant Llorenç d’Hortons i Martorell. Pel que fa al projecte d’aquest segon tram, ha calgut impulsar un projecte de traçat, independent, per adaptar l’actuació a les previsions urbanístiques de Martorell, que inclouen un nou corredor d’entrada al municipi.

Aquest projecte, en concret, abasta dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell. En un primer tram de 500 metres, el desdoblament previst es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crea una nova connexió a Martorell, alhora que la B-224 actual passa a tenir una funcionalitat més local, tot evitant el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli i facilitant la relació d’aquest sector amb el nucli urbà.

La via projectada té una amplada de 21 metres; consta de dos carrils per sentit de la circulació, de 3,5 metres cadascun, vorals exteriors d’1,5 metres i vorals interiors d’1 metre. La mitjana de separació entre els dos sentits és de 2 metres d’amplada. Per a facilitar les connexions amb la vialitat de l’entorn, el projecte preveu una rotonda elevada sobre el vial que connecta l’A-2 i l’AP-7 de grans dimensions –120 metres de diàmetre exterior– i una de 56 metres de diàmetre per a connectar amb els carrers del Puig del Ravell i dels Barons de Castellvell, així com diversos ramals d’enllaç.

Pel que fa a les estructures, cal remarcar la construcció d’un pas inferior de 30 metres de llum i 22,5 d’ample a l’altura de la BV-2433 (carretera de Gelida), per tal de donar permeabilitat al territori; també es preveuen dos passos superiors de 24,2 metres de llum per la rotonda a diferent nivell sobre el vial entre l’AP-7 i l’A-2.

Redacció / Foto: Arxiu