Unes 1.200 persones es manifesten a favor de la unió dels tramvies

Els participants van reclamar que es completés el tram de quatre quilòmetres “perquè tindria innombrables beneficis”

Unes 1.200 persones va recórrer ahir dissabte el tram central de la Diagonal de Barcelona per reclamar la unió del TramBesòs i el TramBaix. Un grup de manifestants va sortir de la plaça de les Glòries, mentre que l’altre ho va fer de la plaça de Francesc Macià per trobar-se i confluir a la plaça de Jacint Verdaguer. Aquest és el tram d’uns quatre quilòmetres que falta completar per garantir la unió dels tramvies.

mani tramvia 3

manu tramvia 4

Els participants a la marxa ciutadana van fer el recorregut a peu, en bicicleta o amb patinet. A banda, també va fer el trajecte un tramvia simbòlic que es va anar aturant a les sis parades previstes pel projecte. “No estem davant d’un problema de pressupostos sinó de voluntat política”, van assenyalar des de la plataforma Unim els Tramvies. “És un tema clarament de bloqueig polític, i que s’ha convertit en una arma que utilitzen els grups municipals per atacar-se els uns als altres”, va lamentar Humbert Blanco, portaveu de la plataforma. “Vull recordar que Xavier Trias fa uns anys defensava la unió dels tramvies, i fins i tot hi ha una declaració seva en un Ple municipal”, va continuar dient Blanco, que va insistitr en la necessitat d’unir TramBesòs i TramBaix per la Diagonal ja que “beneficiarà molts ciutadans de Barcelona i de tota l’àrea metropolitana."

D’altra banda, Antoni Poveda, l’alcalde de Sant Joan Despí i vicepresident de Transports i Mobilitat de l’AMB, va manifestar que “jo crec que la unió del tramvia no és un tema de pressupost sinó de voluntat politica” i va afegir que “el cost del quilòmetre de tramvia és molt més barat que qualsevol quilòmetre de metro i, en aquest sentit, es podria finançar amb un crèdit tal com es va fer amb el TramBesòs o el TramBaix.”

mani tramvia 2

A la marxa també van participar la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, la quarta tinent d’alcalde, Janet Sanz, el regidor del PSC Daniel Mòdol, l’exdiputat Lluís Rabell o la mateixa alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater. “La unió dels tramvies és imprescindible per canviar la tendència dels costums de mobilitat de la ciutadania a l’àrea metropolitana”, va reconèixer Sabater.

Manifest

En el manifest –signat per més de 25 entitats, entre les quals la Plataforma pel Transport Públic, Ecologistes en Acció, la FAVB i sindicats com CCOO i UGT- s’assegura que la unió dels tramvies tindria “innombrables beneficis” que passarien per una reducció de la contaminació, l’alliberament de la pressió de vehicles privats a la Diagonal i una millor connexió de fins a nou municipis del Baix Llobregat i el Barcelonès amb Barcelona ciutat. 

Redacció / Fotos: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

El càlcul del salari de referència, com en les edicions anteriors, s'ha efectuat per a tres àmbits territorials

El salari de referència metropolità és de 1.516 euros mensuals

Les despeses relacionades amb l'habitatge (lloguer o hipoteca i factures) s'enduen el 45% del pressupost de necessitats bàsiques, mentre que el 43%…
127

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix