Primera gran mobilització metropolitana a favor del tramvia per la Diagonal

Imprimeix

Sota el lema “Prou bloqueig polític, unim els tramvies!” les principals entitats socials, sindicals i veïnals convoquen una marxa reivindicativa al centre de Barcelona el 20 de gener 

Les principals entitats veïnals, socials i sindicals de l'Àrea Metropolitana de Barcelona s'han unit per crear la plataforma ciutadanaUnim els Tramvies’, que mitjançant accions reivindicatives i  impulsant el debat públic vol reclamar la unió tramviaire per l'avinguda Diagonal.

Connexió i reclam municipal

Amb la creació d'un manifest i la convocatòria d'una gran mobilització (sota el lema “Prou bloqueig polític, unim els tramvies!”) el pròxim dia 20 de gener, es vol instar a tots els grups municipals de Barcelona al seu vot favorable a la proposta de connexió del Trambaix i el Trambesòs, planificada per la Generalitat des de l'any 2001 al Pla Director d'Infraestructures i ja demanada en mocions municipals per L'Hospitalet, Esplugues, Sant Just, Sant Feliu, Badalona, Sant Joan Despí i Sant Adrià del Besòs.

Barcelona Trambaix 7503249762

Avals

El manifest signat per particulars i per les entitats convocants, conté els arguments tècnics, socials, econòmics i ambientals que avalen la connexió. Motius defensats per múltiples estudis que porten sent reivindicats des de la finalització de les obres del Trambaix l'any 2004.

Entre els principals punts del manifest destaca la necessitat de concloure el ja començat, un transport sostenible que permet cohesionar una Barcelona cada cop més moderna i democràtica. Alhora, es milloraria la que comunicació de nou municipis de l'Àrea Metropolitana.

Trambaix repor

A més, serà capaç d'oferir connexió directa amb més de vuit  línies de metro i altres línies de FGC (metro del Vallès), augmentant la connectivitat de la xarxa de transport i descongestionant el metro.

A més, la unió de les dues línies de tramvies permetria realitzar el trajecte Z. Universitària-Fòrum en menys de 35 minuts, oferint una capacitat, comoditat i freqüència molt superior a l'actual. I clarament per sobre de la resta d'alternatives presentades.

4801 tram acron mod 10820

Altres avantatges

Segons els partidaris de la connexió, aquesta obligaria a revisar l'actual concessió d'explotació, obrint la possibilitat d'avançar cap a un model més públic. Tanmateix, s'impulsaria una reorganització de la xarxa d'autobusos, el que permetria millorar el servei actual, tant pel que fa a freqüències com a distribució pels diferents barris i polígons de la ciutat.

Finalment, els convocats exigeixen posar fi a la situació de bloqueig que porta ajornant innecessàriament una obra imprescindible per fer realitat un model de mobilitat més sostenible, segur i modern per a tots i per a totes.

Redacció / Fotos: Arxiu