Diversos centres educatius podran certificar el coneixement d’idiomes

Imprimeix

S’han seleccionat un total de 39  -entre els quals es troben cinc del Baix Llobregat- per a participar en el programa amb l’objectiu de millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat d’ensenyaments obligatoris i postobligatoris

El Departament d'Ensenyament ha creat el nou Programa experimental de suport a la certificació dels coneixements en llengües estrangeres, un projecte amb l’objectiu de millorar la competència de l’alumnat d’ensenyaments obligatoris i postobligatoris.

Ensenyament considera que el coneixement de les llengües estrangeres és un recurs bàsic per tal que els alumnes catalans puguin desenvolupar-se com a ciutadans europeus en igualtat d’oportunitats. Per això, el programa s’adreça a l’alumnat dels ensenyaments de secundària, batxillerat, FP i ensenyaments de règim especial, i preveu una col·laboració entre els centres participants i les Escoles Oficials d’Idiomes.

Entre els 39 centres participants en el projecte hi ha cinc del Baix Llobregat: Institu Ferrer i Guàrdia i Ateneu Instructiu (Sant Joan Despí), Institut El Calamot (Gavà), Escola Garbí Pere Vergés (Esplugues de Llobregat) i Escola Goar (Viladecans).

escala emergencies

El projecte preveu que els alumnes puguin certificar el seu coneixement en anglès, francès, alemany i italià mitjançant la reserva de places a les proves de certificació d’aquestes llengües a les Escoles Oficials d’Idiomes (EOI). Per a cadascuna d’aquestes llengües, els nivells de certificació són els nivells B1 i B2. També es contempla el suport i l’assessorament de les EOI als centres, per tal que aquests puguin planificar actuacions de millora. El professorat dels centres seleccionats rebrà formació específica al voltant de les proves de certificació. Finalment, el programa facilitarà la creació d’una xarxa de col·laboració entre els centres d’un mateix territori i les seves EOI de referència. 

Els centres participants participaran en el programa durant tres cursos escolars. S’han triat els centres en funció de criteris com la impartició de continguts en llengües estrangeres, la promoció en relacions internacionals, la utilització de llengües estrangeres fora de les activitats lectives o la inclusió en el seu Projecte Educatiu de Centre la utilització de més d’una llengua estrangera en els nivells educatius contemplats al programa.

 

Redacció / Fotos: Arxiu