Sant Boi de Llobregat vol atreure més turistes a la ciutat

Imprimeix

L’Ajuntament presenta un pla per desenvolupar el seu potencial durant els pròxims anys on la salut, el benestar i la qualitat de vida seran els atributs de la nova marca de ciutat

L’Ajuntament Sant Boi de Llobregat està decidit atreure turistes donant-se a conèixer com la ciutat de la salut i el benestar de l'entorn metropolità de Barcelona. Aquesta és la principal aposta del Pla de Turisme de Sant Boi, que es va presentar a Cal Ninyo.

El professor José Antonio Donaire, professor de la Universitat de Girona i redactor del Pla de Turisme, ha explicat que "Sant Boi ha de generar una marca pròpia de ciutat que li permeti aprofitar el procés de descentralització del turisme de Barcelona cap a l'àrea metropolitana". L'alcaldessa, Lluïsa Moret, ha recordat que el Pla de Turisme “no és un instrument aïllat, sinó que forma part d'una estratègia de ciutat a l'entorn de la salut que s'ha d'anar construint col·lectivament per definir el Sant Boi dels propers 10 o 15 anys". La regidora de Comerç, Turisme i Fires, Elena Amat, ha tancat l'acte de presentació emplaçant a dur a la pràctica aquestes accions de manera col·lectiva. "És un treball", ha dit, "que hem de fer junts".

turisme santboi 2

Tres raons

Aquesta marca s'ha de fonamentar en la salut, el benestar i la qualitat de vida, tot posant en valor actius de la ciutat com l'entorn natural (la muntanya de Sant Ramon i el riu Llobregat...), l'espai agrícola (el Parc Agrari del Baix Llobregat), el patrimoni històric i cultural (el casc antic, les Termes Romanes i la zona museística...), l'oferta gastronòmica de qualitat (amb la carxofa com a principal reclam) o la promoció de l'alimentació saludable (seu mundial de la Fundació Gasol).

Més places hoteleres i equipaments

El Pla de Turisme aposta també per incrementar el nombre d'hotels i equipaments turístics urbans de qualitat, especialment al centre de la ciutat, i per oferir un catàleg de productes turístics propis que atreguin, principalment, persones que han visitat Barcelona en diverses ocasions i busquen, per sobre de tot, 'experiències innovadores'.

Aquesta estratègia de ciutat hauria de servir per reforçar la imatge externa de Sant Boi i atreure no només turistes, sinó també residents, inversions, clientela, estudiants i talent.

turisme santboi 3

Aportacions

El Pla de Turisme de Sant Boi s'ha elaborat al llarg d'un any de treball amb la participació de més de 200 persones de diferents sectors de la ciutat que han assistit a tallers temàtics o han fet aportacions a la pàgina web o a les xarxes socials.

El document que s'ha presentat públicament aquest dimarts planteja 8 línies de treball i 30 accions estratègiques entre les quals, per exemple, la signatura d'un pacte de ciutat pel turisme, la creació d'una oficina d'atracció d'equipaments hotelers o la realització d'un programa de formació per generar un nucli actiu d'emprenedors turístics.

 

Redacció / Fotos: Aj. Sant Boi de Llobregat