Govern i ajuntaments parlen sobre el futur de l’aeroport

Imprimeix

El conseller Rull es compromet davant els representants municipals a treballar conjuntament en una proposta sobre la configuració i l'operativa de la instal·lació

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, es va reunir ahir amb representants dels ajuntaments del Prat de Llobregat, Castelldefels, Gavà, Sant Boi de Llobregat, Sitges i Viladecans per analitzar el creixement i les perspectives de futur de l’Aeroport de Barcelona-el Prat. El conseller i els representants municipals van acordar treballar per definir una proposta conjunta sobre la configuració i l’operativa més òptimes de la instal·lació, que pot arribar al límit de la seva capacitat els primers anys de la propera dècada si continua el ritme de creixement actual.  

aero 2

El conseller Rull va afirmar que la voluntat del Departament és augmentar la capacitat de l’aeroport del Prat, però sense canviar-ne la configuració. “L’actual  funcionament amb pistes segregades és la millor manera de minimitzar l’impacte acústic que pateixen els ciutadans, ara és  raonable, i en cap cas farem res que incrementi aquesta afectació”. Per a Rull, “la capacitat dels aeroports catalans s’han de gestionar de manera complementària”, per això, s’ha compromès davant els representants municipals a treballar conjuntament en una proposta sobre la configuració i l’operativa de l’aeroport, que “tindrà en compte que els aeroports de Girona i Reus actuen com a quarta pista del Prat”. Pel conseller, el sistema aeroportuari català presenta unes característiques de connectivitat ferroviària i en temps de viatges que permet concebre i gestionar el sistema de manera complementària aprofitant la infraestructura existent i preservant els aspectes ambiental, de qualitat de l’entorn i socials” que preocupen als municipis i al Govern català. El responsable de Territori ha deixat molt clar que no es canviarà l’actual configuració de l’aeroport, amb pistes segregades.

A prop del 90% de la seva capacitat

L’Aeroport de Barcelona-el Prat té una capacitat acreditada de 55 milions de passatgers anuals; l’any passat, la instal·lació va rebre 44 milions de passatgers i enguany ja registra un creixement acumulat (gener-maig) del 8%. A aquest ritme, l’aeroport pot tancar el 2017 amb prop de 48 milions de passatgers, que és molt a prop del 90% de la seva capacitat.

aero 1

Tenint en compte aquestes dades, el Govern i els ajuntaments han mostrat la necessitat d’analitzar les diverses opcions possibles i consensuar una proposta sobre com cal gestionar aquest creixement, en el marc del Pla estratègic de l’aviació a Catalunya, horitzó 2030, que està elaborant el Departament de Territori i Sostenibilitat i de la revisió del pla director d’aquesta infraestructura que ha impulsat Aena.

En la reunió, a més del conseller Rull, van participar els alcaldes del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor; l’alcaldessa de Castelldefels, Maria  Miranda; l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez; el primer tinent d’alcalde de Sant Boi de Llobregat, José Ángel Carcelén; el primer tinent d’alcalde de Viladecans, Pere Gutiérrez; i segon tinent d’alcalde de Sitges, Jordi Mas.

Redacció / Fotos: Arxiu-Vilaweb