Govern i ajuntaments parlen sobre el futur de l’aeroport

El conseller Rull es compromet davant els representants municipals a treballar conjuntament en una proposta sobre la configuració i l'operativa de la instal·lació

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, es va reunir ahir amb representants dels ajuntaments del Prat de Llobregat, Castelldefels, Gavà, Sant Boi de Llobregat, Sitges i Viladecans per analitzar el creixement i les perspectives de futur de l’Aeroport de Barcelona-el Prat. El conseller i els representants municipals van acordar treballar per definir una proposta conjunta sobre la configuració i l’operativa més òptimes de la instal·lació, que pot arribar al límit de la seva capacitat els primers anys de la propera dècada si continua el ritme de creixement actual.  

aero 2

El conseller Rull va afirmar que la voluntat del Departament és augmentar la capacitat de l’aeroport del Prat, però sense canviar-ne la configuració. “L’actual  funcionament amb pistes segregades és la millor manera de minimitzar l’impacte acústic que pateixen els ciutadans, ara és  raonable, i en cap cas farem res que incrementi aquesta afectació”. Per a Rull, “la capacitat dels aeroports catalans s’han de gestionar de manera complementària”, per això, s’ha compromès davant els representants municipals a treballar conjuntament en una proposta sobre la configuració i l’operativa de l’aeroport, que “tindrà en compte que els aeroports de Girona i Reus actuen com a quarta pista del Prat”. Pel conseller, el sistema aeroportuari català presenta unes característiques de connectivitat ferroviària i en temps de viatges que permet concebre i gestionar el sistema de manera complementària aprofitant la infraestructura existent i preservant els aspectes ambiental, de qualitat de l’entorn i socials” que preocupen als municipis i al Govern català. El responsable de Territori ha deixat molt clar que no es canviarà l’actual configuració de l’aeroport, amb pistes segregades.

A prop del 90% de la seva capacitat

L’Aeroport de Barcelona-el Prat té una capacitat acreditada de 55 milions de passatgers anuals; l’any passat, la instal·lació va rebre 44 milions de passatgers i enguany ja registra un creixement acumulat (gener-maig) del 8%. A aquest ritme, l’aeroport pot tancar el 2017 amb prop de 48 milions de passatgers, que és molt a prop del 90% de la seva capacitat.

aero 1

Tenint en compte aquestes dades, el Govern i els ajuntaments han mostrat la necessitat d’analitzar les diverses opcions possibles i consensuar una proposta sobre com cal gestionar aquest creixement, en el marc del Pla estratègic de l’aviació a Catalunya, horitzó 2030, que està elaborant el Departament de Territori i Sostenibilitat i de la revisió del pla director d’aquesta infraestructura que ha impulsat Aena.

En la reunió, a més del conseller Rull, van participar els alcaldes del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor; l’alcaldessa de Castelldefels, Maria  Miranda; l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez; el primer tinent d’alcalde de Sant Boi de Llobregat, José Ángel Carcelén; el primer tinent d’alcalde de Viladecans, Pere Gutiérrez; i segon tinent d’alcalde de Sitges, Jordi Mas.

Redacció / Fotos: Arxiu-Vilaweb

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Radiografia de la dona treballadora al Baix Llobregat

Augmenta de manera generalitzada la taxa d’ocupació i disminueix la distància entre la taxa d’ocupats i ocupades
236

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix