El Ple de Sant Boi aprova inicialment el Pla de Mobilitat Urbana

El consistori s’encamina cap a una mobilitat urbana segura, accessible i sostenible

L’Ajuntament de Sant Boi va aprovar aquesta setmana el Pla de Mobilitat Urbana (PMU). Aquest document, fruit d’un ampli procés de participació, vol impulsar una mobilitat segura, accessible i sostenible, tot reduint la participació del transport privat i augmentant la mobilitat a peu, amb bicicleta i amb transport públic.

El Ple municipal va donar llum verda a l’aprovació inicial del PMU. Ara, el document se sotmet a informació pública durant 45 dies hàbils per tal que es puguin presentar suggeriments i al·legacions. Es tracta del segon Pla de Mobilitat que elabora l’Ajuntament, després del que es va aprovar l’any 2007.

Reduir el transport privat

A Sant Boi, cada dia es produeixen uns 300.000 desplaçaments. La majoria dels desplaçaments interns (sense sortir del terme municipal) es fan a peu o amb bicicleta, mentre que els desplaçaments externs (sortint del terme municipal) es fan majoritàriament amb transport privat.

IMG 20170108 1420565B15D

Un dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana és la reducció de la participació del transport privat en els desplaçaments. Cal tenir en compte que el vehicle privat de motor és un dels principals causants de la contaminació atmosfèrica a les zones urbanes, fet que afecta la salut de les persones. Per això, el Pla de Mobilitat Urbana de Sant Boi recull tot un seguit de mesures per pacificar el trànsit i incrementar la mobilitat a peu, amb bicicleta i amb transport públic.

Propostes d’actuació

Entre altres propostes d’actuació, el PMU planteja el disseny d’una xarxa accessible i contínua a tota la ciutat adaptada per als vianants, relligar els trams discontinus de carril bici, crear nous carrils bus i promoure la xarxa ferroviària de Metro.

El pla també proposa una nova jerarquització de les vies de circulació. La intenció és que la C-245, la BV-2002, la ronda de Sant Ramon i el carrer de Frederic Mompou actuïn com a vies principals, de forma que tot el tramat viari interior quedi pacificat, amb una reducció de la velocitat dels vehicles.

En la redacció del Pla de Mobilitat Urbana hi ha hagut un ampli procés de participació mitjançant diferents jornades de treball a cada un dels districtes i amb el sector professional vinculat a la mobilitat i grans generadors de mobilitat. Després de l'aprovació inicial, l’Ajuntament està organitzant sessions informatives als diferents districtes per donar a conèixer el pla per recollir suggeriments de la ciutadania.

L’Ajuntament també treballa en l’elaboració del Pla Local de Seguretat Viària, del Pla d’Accessibilitat i del Pla de la Bicicleta.

Redacció / Fotos: Bici Baix Llobregat

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

El càlcul del salari de referència, com en les edicions anteriors, s'ha efectuat per a tres àmbits territorials

El salari de referència metropolità és de 1.516 euros mensuals

Les despeses relacionades amb l'habitatge (lloguer o hipoteca i factures) s'enduen el 45% del pressupost de necessitats bàsiques, mentre que el 43%…
151

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix