Sant Andreu demana la represa de les obres de l’enllaç de l’AP7 i l’A2

Imprimeix

L’alcalde, Enric Llorca, va fer arribar la seva petició a la delegació del Govern, que gestionarà una entrevista amb altes instàncies del Govern

L’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Enric Llorca, ha tornat a exigir la necessitat d’acabar les obres d’enllaç de l’AP7 i l’A2, que es van aturar al mes de desembre, i ha recordat la importància d’aquesta connexió pels ciutadans i també pel desenvolupament econòmic de la zona. Llorca, amb l’objectiu d’accelerar el procès, es va reunir amb el subdelegat del Govern a Catalunya, Emilio Ablanedo, en una trobada en la que va estar acompanyat per la regidora del PP a l’Ajuntament, Sònia Aranda, i el president del PP a Sant Andreu de la Barca, Jordi Alsina.

L’alcalde va remarcar després de la reunió que “malgrat representar postures polítiques diferents pensem que hem de sumar esforços per poder treure profit pels ciutadans de Sant Andreu de la Barca” i va destacar que “el subdelegat del Govern s’ha mostrat molt receptiu amb la nostra petició i s’ha compromès a gestionar una entrevista amb les altes instàncies del Ministeri de Foment i del Govern espanyol per poder debatre el tema”. Llorca confia que aquesta reunió es pugui dur a terme un període màxim de dos mesos i ha recordat que “la represa de les obres és fonamental per facilitar la comunicació de Sant Andreu de la Barca amb l’altra banda del riu Llobregat, evitar fer una volta per carreteres comarcals i tenir un accés ràpid amb França.”

Infraestructura bàsica

A més, l’alcalde va dir que “l’obra és cabdal per Sant Andreu de la Barca però la seva importància va molt més enllà del Baix Llobregat Nord i del Vallès i és bàsica pel desenvolupament econòmic del país” i va reiterar que la petició del territori passa perquè l’obra es pugui reiniciar el més aviat millot i es pugui executar el més ràpid possible.

Història

Les obres de l’enllaç de l’AP7 i l’A2 van començar al desembre de 2006 i el projecte inicial preveia la construcció d’una carretera de 2,4 quilòmetres. La primera aturada dels treballs va ser el 2010 per les retallades pressupostàries derivades de la crisi econòmica i des de llavors ha avançat amb dificultats. L'objectiu de l'obra és connectar les dues vies amb un viaducte de 850 metres a una zona per la qual passen cada dia més de 200.000 vehicles.

La connexió, per la que està previst que cada dia passin 40.000 vehicles, evitaria fer una volta de 12 quilòmetres per carreteres comarcals. La major part de l'obra està acabada des de fa 6 anys i durant els darrers dos anys s'han fet dues modificacions de l'obra, que ara s’ha aturat per fer-ne una tercera. Aquests canvis també han suposat una variació al pressupost, que ha passat de 50 a 76 milions d'euros.

Redacció / Foto: Aj Sant Andreu de la Barca