L'SCT signa convenis amb ajuntaments baixllobregatins

Imprimeix

Aquests formen part del suport que el Servei Català de Trànsit ve donant al món local, apostant per la col·laboració amb els consistoris d’Abrera, Cervelló i Sant Esteve Sesrovires per avançar en seguretat viària al conjunt del país.

Durant el primer semestre d’enguany, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha signat set plans locals de seguretat viària amb les administracions locals d’Abrera, Alfarràs, Cervelló, Girona, Oliana, Sant Esteve Sesrovires i  Viladecavalls. Aquests municipis s’han sumat a les 213 poblacions que entre el 2006 i 2015 es van dotar d’aquest instrument per augmentar la seguretat  del seu espai viari. En aquest sentit, des de l’SCT, amb la redacció d’aquests plans, s’ofereix assistència tècnica feta a mida a cada localitat per millorar la seguretat del trànsit en l’àmbit urbà.

 - Cinc convenis de cessió temporal de l’ús de cinemòmetres a les policies locals de Corbera de Llobregat, Gavà, Girona, Sant Sadurní d’Anoia i Santpedor per col·laborar en la vigilància i control dels excessos de velocitat del trànsit en les travesseres i vies urbanes dels municipis.

- Nou convenis de cessió temporal de l’ús d’etilòmetres a les policies locals d’Altafulla, Castelldefels, Corbera de Llobregat, Gavà, Girona, La Garriga, Sant Sadurní d’Anoia, Torelló i Vilobí d’Onyar per tal de col·laborar en la  vigilància i control dels nivells d'alcoholèmia dels conductors i conductores que circulen per les travesseres i vies públiques urbanes.

- Onze convenis d’assignació per part de l’SCT d’elements de detecció de substàncies estupefaents i el material de suport corresponent i la confirmació de mostra amb saliva al laboratori per tal de col·laborar amb els municipis d’Argentona, Corbera de Llobregat, Gavà, Girona, Llinars del Vallès, Molins de Rei, Salt, Santa Margarida i Els Monjos, Sant Sadurní d’Anoia, Sitges i Vilanova i la Geltrú,  en la vigilància i control de drogues en conductors i conductores que circulen per les travesseres i vies públiques urbanes.   

Menys morts

Convé destacar que la reducció de les víctimes mortals per accidents de trànsit en zona urbana en el període 2010-2015 va ser menor que el descens registrat en carreteres. En aquest sentit, en l’àmbit urbà hi va haver una reducció del 8,6% l’any 2015 en relació a l’any 2010, mentre que en zona interurbana la sinistralitat mortal va caure un 28%. A més, el 2015 el 33% de les víctimes mortals de trànsit a Catalunya van ser en zona urbana. En aquest context, l’SCT considera necessari continuar apostant fermament per la cooperació amb els ajuntaments i les autoritats locals per avançar en seguretat viària al conjunt de Catalunya.

Finalment, cal tenir en compte que un dels objectius del Pla estratègic de seguretat viària 2014-2020 és el d’impulsar un espai continu de seguretat viària (zones urbanes i interurbanes). Per aquest motiu, i amb l’objectiu de reduir les víctimes i assolir la Visió 0, s’estan desenvolupant iniciatives, a través d’aquests convenis, orientades a mantenir les condicions de seguretat a tota la xarxa viària de Catalunya, més enllà de la tipologia de via i zona (urbana i interurbana) amb la conseqüent coordinació del món local amb l’SCT.

Redacció / Foto: Generalitat