Begues vol reflexionar sobre el consum d’alcohol

Imprimeix

Proposa un concurs per a tota la família imitant un plató de televisió, i la campanya s’emmarca dins del Pla Local de Prevenció d’Addiccions i compta amb la col·laboració i el suport de la Diputació.

Un plató de televisió, una sintonia, un presentador i equips de pares, mares, fills i filles amb ganes de divertir-se. Aquests són els ingredients inicials d’El Gran Repte, l’acció central de la nova edició de la campanya promoguda per l’Ajuntament de Begues, “Veure Abans de Beure” que se celebrarà el proper 9 de juliol al passeig de l’Església.

Els equips hauran d’estar formats per, com a mínim, dos i, com a màxim, cinc integrants d’una mateixa família, sempre combinant dues generacions. És a dir, pares, mares i fills, àvies i néts, oncles i nebodes… Totes les possibilitats seran vàlides.

La mecànica del joc serà de preguntes i respostes. Cada equip haurà de respondre a un total de 5 preguntes formulades pel presentador del programa i relacionades amb les temàtiques de la campanya. Les famílies tindran deu segons per respondre cada pregunta, que seran tipus test. La família que més punts obtingui al final del Gran Repte serà la guanyadora i podrà gaudir de tot un cap de setmana en família a PortAventura, amb accés a les atraccions, allotjament i esmorzar inclosos.

El jovent beguetà podrà posar a prova els seus coneixements, demostrant què saben realment sobre les addiccions, concretament sobre el efectes nocius derivats del consum d’alcohol per part dels joves i les joves. Durant tot el mes de juliol, a la mateixa pàgina es publicaran continguts “sensibles i d’interès, coses que cal saber, que cal preguntar”.

Els objectius de la campanya

La campanya se situa en la línia tant de les darreres accions i campanyes de comunicació adreçades al jovent sobre els perills associats al consum d’alcohol des del Pla Nacional Sobre Drogues (PNDS) que recomanen fugir de l’adoctrinament, del “no beguis mai” al “no beguis encara”, com de les pròpies de l’Ajuntament de Begues en anys anteriors agrupades sota la marca “Veure abans de Beure”.

Un altre objectiu, dins d’aquest marc de continuïtat, depèn d’aconseguir una major implicació i visibilitat de les famílies, de pares i mares de joves i adolescents que tard o d’hora es troben amb el risc o l’amenaça de l’alcohol. La campanya s’emmarca dins del Pla Local de Prevenció d’Addiccions i compta amb la col·laboració i el suport de la Diputació de Barcelona.

Redacció / Foto: Arxiu