Sant Climent de Llobregat crea un nou òrgan de participació

Imprimeix

Estudiarà la possibilitat de construir un institut d’educació secundària.

Sant Climent disposarà d’un nou òrgan de participació ciutadana que estudiarà la possibilitat de demanar a la Generalitat la construcció d’un institut al municipi baixllobregatí. La iniciativa va sorgir d’una vintena de pares i mares que el passat dimarts dia 7 de juny es van reunir amb representants municipals, entre els quals hi havia l’alcalde, Isidre Sierra, i la regidora d’educació, Sandra Araqué. Els pares i mares els hi van mostrar el seu interès per aconseguir que els seus fills i filles poguessin fer els estudis d’educació secundària sense necessitat de desplaçar-se fora del municipi. 

La reunió va servir també per determinar que la petició de portar els estudis d’educació secundària havia de passar necessàriament per la construcció d’un nou equipament amb tots els recursos i serveis necessaris, sense que es veiessin afectats la resta de centres educatius del poble.

L’Ajuntament va oferir el Pla Educatiu Municipal de Sant Climent com a espai de trobada i participació per poder debatre si fer o no una demanda formal a la Generalitat així com per acollir noves propostes. Des del grup de pares i mares es va plantejar la creació d’una comissió de treball, una possibilitat que va comptar amb el suport del consistori. Aquesta estarà formada per representants de les Ampes de l'escola i l’escola bressol, dels consells escolars, i membres del grup impulsor del Pla Educatiu Municipal de Sant Climent de Llobregat.

Amb antecedents

Des del consistori es va aprofitar la trobada per informar als assistents dels passos que històricament s’havien fet així com del treball continu que es realitza amb els representants dels Serveis Territorials amb la intenció de garantir una bona qualitat educativa a Sant Climent de Llobregat. Així mateix, des de l’Ajuntament se’ls hi va comunicar que cada any la Generalitat demana la xifra de naixements, que no supera els 50, amb la intenció de fer una planificació sobre la necessitat real de disposar de nous equipaments educatius.

Redacció / Foto: Arxiu