×

Avís

JUser: :_load: No es pot carregar a l`usuari amb id: 627

El nucli antic d’Olesa de Montserrat serà una illa per a vianants

Imprimeix

L’Ajuntament instal·larà un sistema de càmares per regular l’entrada de vehicles al barri.

El Pla de Mobilitat Local 2012-2016 que es va aprovar per Ple i que va incloure un procés participatiu comença a ‘caminar'. Aquest Pla de Mobilitat proposava que les accions que afectessin la via pública sempre havien de prioritzar la mobilitat del vianant davant el vehicle motoritzat privat. I entre les accions a dur a terme destacaven el convertir el nucli antic del municipi en una “zona 30” (exactament la zona inclosa en la Llei de Barris) que funcionaria com a illa de vianants on només hi tinguessin accés els veïns i vehicles de servei, així com vehicles de carrega i descarrega.

Cinc càmares

Segons informa l’Ajuntament d’Olesa, el consistori municipal regularà la restringida entrada de vehicles a la futura illa de vianants del nucli antic mitjançant un sistema de càmeres. Concretament seran cinc, que s’instal·laran a les diferents entrades del barri. Segons l’alcaldessa, s’ha considerat millor opció perquè no comporta els problemes que poden tenir els fitons elèctrics, que es poden espatllar o fer malbè vehicles.

A més, l’alcaldessa d’Olesa, Pilar Puimedon, ha explicat que per possibilitar que el control d’accés a la futura illa de vianants mitjançant càmeres sigui efectiu, s’han d’instal·lar unes antenes wimax. Una està clar que s’instal·larà a la Torre del Rellotge però la resta s’haurien d’instal·lar en edificis privats. I és precisament una de les negociacions que està realitzant actualment l’Ajuntament.

Pendents dels veïns 

L’alcaldessa no s’ha atrevit a donar una data exacta de quan pugui posar-se en marxa el projecte d’illa de vinanats al nucli antic, ja que depèn de si els particulars donen permís per a la instal·lació de les antenes wimax.

Puimedon també ha remarcat que alhora, s’està treballant en el plec de clàusules del contracte de l’illa de vianants (que funcionarà mitjançant una concessió, com per exemple funciona la zona blava d’Olesa) per tal que la mesura, adreçada a donar prioritat al vianant en una zona com el nucli antic, no pugui donar peu a que hi hagi una voluntat sancionadora per part de l’empresa concessionària.

Redacció / Foto: Arxiu