La implantació de zones de baixes emissions comença a caminar

Imprimeix

L’Àrea Metropolitana de Barcelona ha iniciat els contactes per crear el consens necessari seguint l’exemple d’altres metròlis europees.

Aquesta setmana va tenir lloc una reunió entre el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, el director de la Fundació del RACC, Miquel Nadal i el mànager tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto en què el representant de l'AMB va presentar la proposta de creació de zones de baixes emissions, seguint l'exemple d'altres metròpolis europees.

Segons Poveda, "aquesta proposta busca anar a favor de tothom i no perjudicar ningú. És per això que és essencial buscar el consens entre tots els col·lectius i institucions implicats, tant per donar més força a les mesures com perquè tothom s'hi senti representat. Al cap i a la fi, l'objectiu últim és millorar la salut dels ciutadans, una fita amb la qual tothom ha d'estar d'acord."

És precisament amb l'objectiu de crear aquest consens que Poveda mantindrà reunions, durant les properes setmanes, amb diferents organismes com ara tots els grups polítics representats al Consell Metropolità, els ajuntaments metropolitans, les administracions supramunicipals, etc.

La proposta de l'AMB preveu crear zones diferenciades repartides pel territori metropolità:

A cada nivell s'aniran restringint les condicions d'accés dels vehicles en funció del seu grau de contaminació.

Tot i que la proposta contempla crear aquestes zones en els propers anys, començant amb algunes actuacions el 2018, aquests terminis encara no estan estipulats, i és en reunions com la d'ahir on es crearà el consens entre els actors implicats, per fixar finalment els terminis en els grups de treball del Consell de Municipis per a la Lluita contra la Contaminació Atmosfèrica.

La proposta també inclou mesures referents a l'ambientalització de les flotes públiques, amb un horitzó ben definit, el 31 de desembre de 2020:

Redacció / Foto: AMB