S’inicia la fase final de proves del nou tram de l’L9

Imprimeix

A partir d’avui, es pot iniciar el que es coneix com a “marxa en blanc”, és a dir, la gestió de la circulació habitual de trens però sense passatgers entre Zona Universitària i l’aeroport de Barcelona-el Prat.

El nou tram de la línia 9 entre Zona Universitària i l’aeroport de Barcelona-el Prat comença la fase final de proves. El Departament de Territori i Sostenibilitat l’ha lliurat avui a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per tal que pugui iniciar el que s’anomena la “marxa en blanc”, és a dir, el procés d’explotació i operació d’un tram de línia sense viatgers però amb les condicions, horaris i freqüències similars als que tindrà el tram de línia en el moment en què es posi en explotació comercial.

De les 15 estacions, 3 estan al municipi de Barcelona, 5 a l’Hospitalet de Llobregat i 7 al Prat de Llobregat, incloses les dues estacions a les terminals de l’Aeroport.

Aquest procés de marxa en blanc començarà després de més d’un any de proves, necessàries per garantir la seguretat i la fiabilitat del tram de línia, que funcionarà de forma automàtica, com la resta de trams que ja estan en servei. Durant aquesta fase s’han comprovat aspectes com: instal·lacions elèctriques i de seguretat, estacions, ventilació, energia, comunicacions o portes automàtiques. En aquest llarg procés, que va començar el novembre de 2014, s’han realitzat satisfactòriament més de 3.000 proves que permetran la circulació de trens sense conductor.

El tram Zona Universitària – Aeroport T1 té una longitud de 20,1 km i 15 estacions. Són les següents

Zona Universitària:

Correspondència línia 3

Collblanc:

Correspondència línia 5

Torrassa:

Correspondència línia 1

Can Tries – Gornal

 

Europa – Fira:

Correspondència FGC

Fira:

 

Parc Logístic

 

Mercabarna

 

Les Moreres

 

El Prat Estació:

Correspondència Rodalies

Cèntric

 

Parc Nou

 

Mas Blau

 

Aeroport – T2:

Correspondència Rodalies

Aeroport – T1:

Correspondència futura llançadora Renfe

 

 Redacció / Foto: Arxiu