Internet també arriba als serveis de consum de l'OMIC de Sant Boi

Imprimeix

Durant el període de 2011 a 2015 s’ha recuperat 1.700.000 euros per als consumidors santboians.

Presentar una reclamació o fer una consulta a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Sant Boi també és possible per Internet, mitjançant la pàgina web de l'Ajuntament. Des d'aquest mes també es pot contactar per telèfon directament amb les tècniques de consum de l'OMIC, que fins ara només atenien presencialment, amb cita prèvia. L'OMIC és un servei gratuït creat per ajudar els ciutadans a conèixer els seus drets i deures en matèria de consum i per fomentar la mediació i l'arbitratge com a fórmules de resolució de conflictes. Aquest servei municipal de consum ofereix informació i assessorament (presencial, per telèfon i telemàtic), tramitació de queixes i reclamacions de consum, mediació per a casos de conflicte i campanyes i accions formatives.

En el període 2011-2015, l'OMIC de Sant Boi va rebre 6.000 consultes i va tramitar més de 3.100 expedients de reclamació o denúncia. El 55% de les mediacions van finalitzar amb un acord entre les parts. Els expedients de reclamació presentats van tenir com a conseqüència la recuperació d'1.700.000 euros per als consumidors de Sant Boi.

El sector de les telecomunicacions va acumular una bona part de les reclamacions i consultes presentades. També van tenir un pes rellevant les gestions relacionades amb el sector financer (en especial, pel problema de les participacions preferents i les clàusules sòl de les hipoteques).

Redacció / Foto: Ajuntament de Sant Boi