L’Hospital Sant Joan de Déu treu bona nota dels infants atesos

Imprimeix

Un 98,8% dels nens estan molt o bastant satisfets amb l’atenció rebuda.

L’Hospital Sant Joan de Déu ha realitzat una enquesta de satisfacció als infants que són atesos al servei d’urgències per conèixer de primera mà la seva opinió sobre l’atenció rebuda, en comptes d’obtenir-la indirectament com es fa tradicionalment, a través d’una enquesta als seus pares o cuidadors.

Els enquestats, 170 infants d’entre 8 i 17 anys que van ser atesos al servei d’urgències de l’Hospital durant el mes de novembre de 2014, van poder valorar diferents aspectes de la seva estada a urgències com és el temps d’espera, la visita, el diagnòstic i el tractament.

L’enquesta revela que el 98,8% dels nens estan molt o bastant satisfets amb l’atenció rebuda; més del 80% creu que els metges i infermeres li han donat prou informació sobre la malaltia; el 90% considera que li han explicat el tractament que li havien de fer de manera que ho entengués; el 81% opina que han fet tot el possible per tranquil·litzar-lo i per què no patís dolor.

No obstant això, l’enquesta també posa de manifest alguns aspectes a millorar com és, per exemple, l’oferta d’activitats per als nens que hi ha a la sala d’espera per què s’entretinguin mentre esperen el moment de ser atesos. Un 27% dels nens creu que no hi ha prou joguines o llibres i un 11,9% assenyala que les que hi ha no són adequades a la seva edat. Arran de l’enquesta, l’Hospital planeja instal·lar a la sala d’espera alguns jocs per als més grans.

També estudia mesures que permetin oferir més privacitat als infants perquè tot i que el 82% dels pacients consideren que han estat tractats amb prou privacitat, un 13% manifesta que li dóna importància, i un 2% diu que li hauria agradat tenir més privacitat.

Redacció / Foto: Arxiu