Es presenten els nous trens de la línia Llobregat-Anoia d'FGC

Imprimeix

Les unitats de la sèrie 213 que donen servei a aquesta línia s’aniran remodelant.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat avui la renovació de les unitats de tren de la sèrie 213 que donen servei a la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). La millora consistirà en la substitució de les tapisseries, la modificació de l’enllumenat interior, el canvi d’imatge dels lavabos i la millora dels vinils, tant interiors com exteriors. Les unitats de la sèrie 213 es troben únicament a la línia Llobregat-Anoia. Hi ha en total 42 unitats i s’aniran renovant progressivament, a partir d’ara, dins del programa de manteniment d’FGC.

La millora d’imatge de les actuals UT-213 consisteix en:

D’altra banda, també s’aprofitarà la superfície de les taules de les tertúlies com a canal d’informació i publicitat que permetrà incrementar els ingressos comercials d’FGC. 

S’incrementa un 8,1% la demanda

La presentació d’aquesta renovació de les unitats de tren de la sèrie 213 coincideix amb un bon resultat pel que fa a la demanda de viatgers. Concretament, al mes de juny la línia Llobregat-Anoia va experimentar un augment del 8,1% respecte al mes de juny de 2014, amb més d’1,8 milions de passatgers.

A nivell global, al mateix mes de juny FGC ha experimentat un augment de la demanda del 7,2% respecte a l’any 2014. En total, gairebé 6 milions i mig d’usuaris han utilitzat els Ferrocarrils, dada que certifica la tendència de creixement de viatgers a les diferents línies.

L’English Corner

D’altra banda, FGC prepara una nova oferta educativa adreçada als usuaris de la R-6 Barcelona-Igualada i la R5 Barcelona-Manresa de la mateixa línia Llobregat-Anoia. Amb el nom d’English Corner, el pròxim mes de setembre es farà una prova pilot d’un nou servei que permetrà la pràctica de la conversa en anglès mentre es viatja en tren. D’aquesta manera es vol posar a l’abast dels clients un nova manera de fer més aprofitable el temps que es dedica al viatge de les dues línies d’FGC on el temps de viatge és superior. El temps del trajecte a l’R6 Pl. Espanya-Igualada és d’1.39 h i el de l’R5 Pl.Espanya-Manresa, d’1,27 h.L’English Corner es posarà en servei en quatre trens al dia, dos en el ramal de Maresa i dos en el ramal d’Igualada durant la setmana del 21 al 25 de setembre i si l’experiència és positiva es mantindrà i s’implantarà de forma definitiva.

Redacció / Foto: Generalitat de Catalunya