Sant Feliu canvia la regulació dels semàfors per millorar el trànsit

Imprimeix

L’optimització dels carrers més conflictius de la ciutat s’ha determinat a partir d’un innovador estudi de la circulació a la zona.

La confluència de les interseccions de l'avinguda Montejurra amb el carrer de Mossèn Cinto Verdaguer, la riera Pahissa i la rambla de la Marquesa de Castellbell han modificat el seu sistema de regulació dels semàfors. Es tracta d'una zona de gran afluència de pas tant de vehicles com de vianants i amb aquesta modificació que ha realitzat l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat s’ha millorat la fluïdesa de la circulació i s’han reduït les cues que es concentraven en moments puntuals al matí i a la tarda.  

Estudi previ

La nova regulació s'ha determinat a partir d'un estudi previ de la circulació que ha permès comptabilitzar els vehicles que diàriament transiten per la zona, analitzant les franges horàries de més pas, així com els moviments majoritaris dels vehicles. Alhora també s'ha comptabilitzat l'afluència de vianants, sobretot els accessos de les persones a la parada del Trambaix. El conjunt de dades analitzades s'han bolcat en un programa de microsimulació del trànsit que ha permès simular diferents escenaris i condicions de circulació per determinar la situació més òptima. 

L'ajust dels temps semafòrics s'ha fet de manera conjunta i coordinada entre els diferents semàfors de la zona afectada. Aquesta és la primera vegada que l'Ajuntament utilitza un programa de simulació per determinar la regulació dels semàfors.

Redacció / Foto: Arxiu