Gavà, Sant Boi, Viladecans i Castelldefels reclamen el “Metro del Delta”

L’alcalde i les tres alcaldesses exigeixen al Govern Central que prioritzi les inversions per millorar la mobilitat a la cornisa del Delta del Llobregat

Davant l’anunci del president del govern espanyol, Mariano Rajoy, de destinar 4.000 milions d'euros a la xarxa de Rodalies de Catalunya, l’alcalde i alcaldesses de Vildecans, Gavà, Castelldefels i Sant Boi de Llobregat reclamen que aquesta inversió inclogui un impuls definitiu a l'anomenat “Metro del Delta”. Les quatre ciutats han tornat a exigir a l’Estat que recuperi i prioritzi els projectes per dotar el Delta del Llobregat d’una xarxa de transport públic eficient i sostenible.

L'alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha reclamat al Govern que “d'una vegada per totes demostri sensibilitat. Estem parlant d'un espai on viuen més de 250.000 persones, un dels motors econòmics més importants del país i un territori de gran valor natural i estratègic. Tenim necessitats reals, concretes, que fa massa temps que esperen, i una d'elles, essencial, és el transport públic. El creixement de la xarxa de Rodalies amb el Metro del Delta és, a més, una necessitat evident en termes de sostenibilitat, mobilitat i lluita contra el canvi climàtic. El govern de l'Estat ha de donar-hi resposta."

L'alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Lluïsa Moret, ha manifestat que "en aquest moment en què el Govern Central està comprometent inversions de millora de les Rodalies a Barcelona, el Delta no pot quedar fora. La construcció d'aquesta línia de ferrocarril soterrada entre Castelldefels i Cornellà, que estava concretada des de fa anys, és vital per als nostres ciutadans i ciutadanes. Ha arribat l'hora del Delta."

L'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, ha assegurat que “el col·lapse del transport públic en la zona Delta s'incrementarà amb les restriccions al vehicle privat que es faran a nivell metropolità, és urgent efectuar les inversions previstes en el Pla Director d'Infraestructures, i en especial recuperar l'execució del Metro del Delta i l'increment de freqüències per donar impuls a l'Àrea de Desenvolupament Econòmic més important de Catalunya: el Delta del Llobregat.”

L'alcaldessa de Castelldefels, Candela López, ha afirmat que “aquest anunci del govern espanyol és un reconeixement implícit de les carències i la precarietat en infraestructures que patim els catalans des de fa anys. És inadmissible que durant tants anys el govern espanyol s'hagi desentès dels nostres veïns i veïnes, ignorant la necessitat de les inversions que encara tenim al nostre territori. El que volem és veure aquests projectes fets realitat per garantir la mobilitat dels nostres veïns i veïnes."

Sense resposta

Ara fa un any, els quatre alcaldes reclamaven conjuntament a la Generalitat i al govern central que traguessin del calaix projectes cabdals per posar fi al dèficit històric en la mobilitat, i sobretot en el transport públic de passatges, que pateix el Delta.

Entre aquests projectes estratègics paralitzats o ajornats des de fa anys, destacaven el del “metro del Delta”, una infraestructura que inicialment estava concebuda com una nova línia de metro i que es va redefinir l’any 2006 com a nova línia de Rodalies Cornellà-Castelldefels, i per tant, competència del govern central.

El nou projecte, que consistia en la construcció d’un tram de doble via d’una longitud aproximada de 22,4 km i amb 11 estacions, quatre de les quals de nova construcció, va ser sotmès a consultes ambientals. L’any 2010 s’aprovava provisionalment i se sotmetia a informació pública l'”Estudio Informativo Cercanías de Barcelona. Nueva Línea Castelldefels-Cornellà-Barcelona (zona universitaria)". Des d’aleshores, no hi ha hagut cap avanç per a la seva execució. Per als alcaldes, el progrés econòmic i social del Delta del Llobregat també implica atendre altres reivindicacions en matèria de mobilitat: iniciar les obres del carril de bus segregat a la carretera C-245 entre Cornellà i Castelldefels; millorar la categoria de l’estació de Viladecans perquè parin tots els trens; ampliar l’aparcament de RENFE a Gavà o integrar-lo en la reordenació del sector de la Roca; incrementar la freqüència d’aturada dels trens a Castelldefels-platja; millorar les línies dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sant Boi, i implantar una línia d’autobús per donar servei als polígons industrials ubicats per sobre de la C-32.

En aquesta demanda per unes infraestructures que dotin el Delta d’un transport públic modern, eficaç i sostenible, els alcaldes no estan sols. La UPC, patronals i sindicats també s’han afegit a aquesta reivindicació en incorporar-se a la plataforma impulsada pels ajuntaments, el passat mes de maig, per reivindicar la millora de la mobilitat al territori.

Redacció / Foto: LPdB

 

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

El càlcul del salari de referència, com en les edicions anteriors, s'ha efectuat per a tres àmbits territorials

El salari de referència metropolità és de 1.516 euros mensuals

Les despeses relacionades amb l'habitatge (lloguer o hipoteca i factures) s'enduen el 45% del pressupost de necessitats bàsiques, mentre que el 43%…
166

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix