Rull reclama a Foment la represa de les obres de la variant de la C-245

Imprimeix

El conseller de Territori i Sostenibilitat es va reunir ahir amb els alcaldes de Sant Boi de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i la Diputació de Barcelona per fer front comú davant de l’Estat

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha reclamat a l’Estat la represa de les obres de l’enllaç de l’A-2 amb la C-32 a l’altura de Sant Boi de Llobregat, l’anomenada variant de la C-245. L’obra, aturada des del 2015 per part del Ministeri de Foment, ha de servir per substituir la rotonda existent per un enllaç a diferent nivell que alliberi aquest giratori, actualment molt congestionat, i també per millorar l’accessibilitat del Baix Llobregat cap a la Ronda Litoral de Barcelona. I és que el trànsit diari aproximat en aquest punt arriba als 19.400 vehicles.

Precisament, per fer-hi front comú, Rull va reunir amb els alcaldes del Baix Llobregat dels municipis afectats. La reunió, que s’ha celebrat a l’ajuntament de Sant Boi de Llobregat, ha comptat amb la presència de l’alcaldessa d’aquest municipi, Lluïsa Moret; l'alcalde de Torrelles, Ferran Puig; l'alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich; i l'alcaldessa de Santa Coloma de Cervelló, Anna Martínez, així com el diputat d'Infraestructures Urbanes i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega.

4fb4d365 a9bb 49b4 8802 49acc7275eac

Rull: “quan anem junts les coses poden anar més bé”

El conseller va celebrar “la unitat d’acció” entre les diverses administracions catalanes, perquè “quan anem junts les coses poden anar més bé”.  Rull va assegurar que aquest serà un dels temes a tractar en la propera reunió amb el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, prevista per al proper gener. En aquest sentit, va dir que “els arguments per poder prioritzar aquesta actuació hi són i són molt sòlids”. Pel que fa a les expectatives de cara a la reunió, ha dit que “no hem de pactar coses noves, sinó complir allò que hem pactat.”

A més, el conseller va insistir que “aquesta actuació és cabdal, per seguretat, congestió, equilibri territorial i activitat econòmica”. Així, ha apuntat que “el Baix Llobregat és un pulmó de primer ordre i necessitem infraestructures i transports públics adreçats en aquesta línia.”

Sobre el cost/benefici de l’actuació, va assegurar que “en aquest cas hi ha un retorn molt alt respecte de la inversió que necessita”, i ha afegit que es tracta “d’infraestructures que tenen un impacte per l’activitat econòmica, l’estat del benestar i la lluita contra la contaminació atmosfèrica de primera magnitud.”

Moret: “estem patin l’aturada des de setembre de 2015”

D’altra banda, l’alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Lluïsa Moret, va lamentar que “aquests municipis estem patint des de setembre de 2015 una nova aturada de les obres d’aquesta infraestructura” i va celebrar el front comú amb institucions com la Generalitat i la Diputació de Barcelona per aconseguir la seva represa.

Aymerich: “cal que no hi hagi un col·lapse diari insostenible”

Per la seva banda, l’alcadessa de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich, va insistir en la importància d’aplicar “les mesures correctores i de seguretat adients” perquè un cop comencin les obres “no hi hagi un col·lapse diari insostenible.”

Vint anys esperant

Fa més de 20 anys que es va preveure la connexió de la Ronda Litoral (A-2) amb la C-32 a la zona de Sant Boi, l’anomenada variant de la C-245, que inclou un enllaç a diferent nivell per substituir l’actual rotonda a nivell a la C-245, que pateix congestions freqüentment.

El Ministeri de Foment va adjudicar a finals del 2008 les obres, que abasten un tram de 2 quilòmetres, amb un pressupost de 45,7 MEUR i un termini d’execució de 19,5 mesos. Tanmateix, un any després d’iniciar-se, es van aturar el 2010. El 2014 es van reprendre, i es van aturar de nou a finals del 2015, tot i que es troben força avançades. L’actuació està inclosa als Pressupostos Generals de l’Estat de l’any 2016, amb una anualitat de 6,3 MEUR, per finalitzar l’actuació.

Precisament per reclamar a l’Estat la represa i finalització de les obres el 2017,  el Parlament de Catalunya va aprovar el novembre passat una proposta de resolució al respecte.

Redacció / Fotos: Generalitat-Aj. Sant Vicenç dels Horts