ERC-SAB vol emprendre accions legals contra l’Ajuntament

Els republicans anunien que arribaran fins al final de les irregularitats econòmiques detectades per la Sindicatura de Comptes.

El dimecres passat es va fer públic un informe de la Sindicatura de Comptes on es revelava l’existència de fins a dinous diferents irregularitats comeses per l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca durant l’any. L’executiva local d’ERC, reunida dijous d’urgència, va decidir estudiar les accions legals a emprendre davant les irregularitats detectades. El que es pretén és depurar les responsabilitats polítiques, ja que la majoria “són greus irregularitats i no simples equivocacions o deixadesa per part dels tècnics municipals”, segons expliquen des d’ERC.

Des del Grup Municipal d’ERC-AM “no sorprèn les irregularitats presentades, ja que algunes d’aquestes ja les havíem denunciat en la Comissió de Comptes. Per aquest motiu el GM d’ERC-AM va votar abstenció en l’aprovació definitiva del Compte General del 2014.”

Les irregularitats més destacables detectades per la Sindicatura de Comptes són les següents:

- Els llocs de treball d’Intervenció i de Tresoreria estan ocupats mitjançant nomenaments accidentals per un decret d’Alcaldia. Aquests càrrecs són ocupats per personal que no compleix els requisits (cal ser funcionari amb habilitació estatal). Durant l’any 2014 la Intervenció de l’Ajuntament no va fer cap informe resum dels resultats dels controls efectuats respecte de la gestió econòmica de la corporació (vegeu l’apartat 2.1).

- En relació amb la fiscalització mensual de les nòmines del personal de l’Ajuntament, la Intervenció no va formular cap advertiment escrit sobre la procedència de les retribucions complementàries i d’altres retribucions no emparades per la normativa incloses en les nòmines. L’Ajuntament no disposa de la relació de llocs de treball preceptiva. L’Ajuntament no disposa, com a document integrant del pressupost aprovat per a l’any 2014, d’un exemplar de la plantilla de personal amb el total de les seves retribucions.

- L’Ajuntament no té constituït el seu registre de personal. Tot i que la Comissió de Portaveus i les comissions informatives són òrgans col·legiats de l’Ajuntament, de les seves reunions no hi ha cap acta escrita i aprovada. Les retribucions del personal eventual han excedit les fixades i publicades en el BOPB per a aquest personal.

- El personal funcionari i interí de l’Ajuntament va percebre, a més de les retribucions bàsiques i complementàries, una sèrie de complements retributius que no estan emparats per la legislació bàsica de l’Estat. No s’ha disposat dels informes de legalitat previs a l’aprovació de l’acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris i del personal interí per als anys 2008-2011 perquè no han estat lliurats.

- Complement de productivitat. L’Ajuntament va otorgar gratificacions en concepte de treballs de categoria superior, plus de Nadal i plus de major dedicació per import fix i periòdiques en el temps tot i que les gratificacions no poden ser ni per import fix ni periòdiques en el temps.

- En tres dels contractes revisats s’han detectat determinades incidències relacionades amb els objectes dels contractes, els imports, les dates o els tipus de contractes que suposen un incompliment del que estableix l’article 86, apartat 2 del TRLCSP i que fan que la Sindicatura consideri que hi pot haver un fraccionament indegut del contracte. En algunes partides pressupostàries revisades, tant del capítol 1 com del capítol 2, s’ha detectat l’existència d’obligacions que no han estat registrades correctament.

- Els serveis de telefonia van ser contractats de forma directa, al marge de qualsevol procediment de contractació, i també altres de publicitat i propaganda. La contractació de les pòlisses d’assegurances a partir de l’any 2008 s’hauria d’haver tornat a licitar la contractació del servei d’assegurances de l’Ajuntament. L’Ajuntament va abonar de manera improcedent a dues lletrades les despeses en concepte de col·legiació.

- El contracte del servei de recollida d’escombraries, neteja viària, gestió de la deixalleria i recollida selectiva es va modificar pel que fa a: l’abast del contracte, el seu termini de vigència i el cost del servei previst. Aquestes modificacions haurien requerit un nou procediment de licitació que no va tenir lloc. Des del dia 20 d’octubre del 2014 l’Ajuntament ha prestat el servei de retirada de vehicles de la via pública sense contracte administratiu.

Segons ERC, totes les irregularitats han estat reconegudes per l’alcalde Enric Llorca en les al·legacions presentades, i posa l’èmfasi en la suposada culpabilitat dels treballadors municipals expressant que “s’està treballant amb fermesa per a conscienciar als tècnics municipals de la necessitat d’iniciar els corresponent expedients de contractació.”

Redacció / Foto: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix