Castelldefels reclama un passeig marítim de qualitat

Imprimeix
L’alacalde, Manu Reyes (PP), confia en començar a construïr el tercer tram del passeig marítim.

L'Àrea Metropolitana de Barcelona, a petició de l'Ajuntament de Castelldefels, ha el·laborat el projecte executiu del tercer tram. El projecte ha estat redactat d'acord amb els criteris municipals i les directrius de la llei de costes.

La futura ordenació d'aquest tram, d'un quilòmetre de longitud, donarà continuitat al llarg tram de passeig ja existent, renovat els últims anys, i que finalitza a l'alçada de l'avinguda de la República Argentina, segons han informat des del gabinet municipal de premsa de Castelldefels.

El tram nou anirà sobre el recorregut actual, entre la esmentada avinguda, que unneix la platja amb l'estació del barri del Baixador, i el límit amb el termini municipal de Les Botigues de Sitges, on s'unirà al també projectat tram que arribarà fins al Port Ginesta (Sitges).

Tram rodat i peatonal

A diferència del que ha succeït a l'hora d'acometre la segona fase, inaugurada l’estiu del 2009, en aquesta tercera sí que coincideix el tram rodat amb el peatonal, ja que no hi ha edificis entre els dos.

Per aquest motiu, el tram tindrà entre 17'5 i 20 metres d'amplada total. I això permetrà que la vorera-passeig del costat mar tingui 6'5 mts d'amplada, a més de 2'6 mts de carril-bici.

Fins assolir els 17'5 i 20 mts, s'afegiran dos carrils per la circulació de vehicles, també en ambdós sentits, una filera d'aparcament en cordó en el costat muntanya i la vorera d'aquell costat.

Supressió d’aparcament en bateria

Així, es suprimirà l'actual línia d'aparcament en cordó al costat mar.

Durant aquesta intervenció s'urbanitzaran sis nous accessos a la platja, equipats amb dutxes i mobiliari per a la temporada de bany.

Es preveu la implantació de tres possibles xiringuitos de menjar, segons fonts properes a l’alcaldia de Castelldefels.

Revisió de la segona fase del passeig per a vianants

L'Ajuntament demanarà al Ministeri que faci més ample el passeig per a vianants de la segona fase, inaugurat fa dos anys, perquè el considera insuficient.

El consistori disposa ara d'un nou argument per fundamentar la seva petició. Es tracta del fet que la tercera fase torna a tenir l'amplada de la primera, i que la seva voluntat és integrar el carril per a bicicletes dins del passeig per a vianants.

Allunyar les bicicletes dels cotxes

Durant les pròximes setmanes està prevista l'eliminació del carril bici ubicat al passeig marítim, i que va comportar l'eliminació d'un dels dos carrils de trànsit de vehicles al costat mar. L'equip de govern ha anunciat que pren aquesta decisió per preservar la seguretat dels ciclistes i dels conductors i evitar la congestió de vehicles.

 

L’alacalde, Manu Reyes (PP), confia en començar a construïr el tercer tram del passeig marítim.

L'Àrea Metropolitana de Barcelona, a petició de l'Ajuntament de Castelldefels, ha el·laborat el projecte executiu del tercer tram. El projecte ha estat redactat d'acord amb els criteris municipals i les directrius de la llei de costes.

La futura ordenació d'aquest tram, d'un quilòmetre de longitud, donarà continuitat al llarg tram de passeig ja existent, renovat els últims anys, i que finalitza a l'alçada de l'avinguda de la República Argentina, segons han informat des del gabinet municipal de premsa de Castelldefels.

El tram nou anirà sobre el recorregut actual, entre la esmentada avinguda, que unneix la platja amb l'estació del barri del Baixador, i el límit amb el termini municipal de Les Botigues de Sitges, on s'unirà al també projectat tram que arribarà fins al Port Ginesta (Sitges).

Tram rodat i peatonal

A diferència del que ha succeït a l'hora d'acometre la segona fase, inaugurada l’estiu del 2009, en aquesta tercera sí que coincideix el tram rodat amb el peatonal, ja que no hi ha edificis entre els dos.

Per aquest motiu, el tram tindrà entre 17'5 i 20 metres d'amplada total. I això permetrà que la vorera-passeig del costat mar tingui 6'5 mts d'amplada, a més de 2'6 mts de carril-bici.

Fins assolir els 17'5 i 20 mts, s'afegiran dos carrils per la circulació de vehicles, també en ambdós sentits, una filera d'aparcament en cordó en el costat muntanya i la vorera d'aquell costat.

Supressió d’aparcament en bateria

Així, es suprimirà l'actual línia d'aparcament en cordó al costat mar.

Durant aquesta intervenció s'urbanitzaran sis nous accessos a la platja, equipats amb dutxes i mobiliari per a la temporada de bany.

Es preveu la implantació de tres possibles xiringuitos de menjar, segons fonts properes a l’alcaldia de Castelldefels.

Revisió de la segona fase del passeig per a vianants

L'Ajuntament demanarà al Ministeri que faci més ample el passeig per a vianants de la segona fase, inaugurat fa dos anys, perquè el considera insuficient.

El consistori disposa ara d'un nou argument per fundamentar la seva petició. Es tracta del fet que la tercera fase torna a tenir l'amplada de la primera, i que la seva voluntat és integrar el carril per a bicicletes dins del passeig per a vianants.

Allunyar les bicicletes dels cotxes

Durant les pròximes setmanes està prevista l'eliminació del carril bici ubicat al passeig marítim, i que va comportar l'eliminació d'un dels dos carrils de trànsit de vehicles al costat mar. L'equip de govern ha anunciat que pren aquesta decisió per preservar la seguretat dels ciclistes i dels conductors i evitar la congestió de vehicles.