El nou govern de Sant Esteve encarrega una auditoria externa a la Diputació

Imprimeix

Segons els nous gestors “durant molts anys l’ajuntament ha gastat molt més del que ha ingressat”.

Dos mesos després de les eleccions municipals a Sant Esteve Sesrovires i poc més d’un mes després de la conformació del nou consistori municipal, les dades disponibles dels serveis municipals van perfilant una situació econòmica greu.  

Segons explica el nou equip de govern, encapçalat per l’alcaldessa Carme Rallo, “aquest ha adquirit el compromís de redreçar aquesta situació econòmica amb vistes principalment als compromisos adquirits amb la ciutadania, però també amb la ineludible responsabilitat d’haver de gestionar un deute extremadament sobredimensionat. A més, la situació s’agreuja cada dia per un desequilibri estructural, atès que durant molts anys l’ajuntament ha gastat molt més del que ha ingressat.”

Primeres mesures

Per aquest motiu, el govern ha començat a aplicar mesures de contenció econòmica i ha arribat a un acord amb la Diputació de Barcelona perquè elabori una auditoria econòmica exhaustiva del nostre ajuntament, de manera gratuïta.

Segons l’equip de govern, s’anirà informant puntualment cada pas que s’avanci en aquesta direcció i es convocarà la ciutadania en audiència pública quan l’informe estigui finalitzat (previsiblement en el primer trimestre de l’any vinent) per tal que es faci efectiu el dret d’informació i pugui conèixer-se objectivament la situació econòmica del nostre municipi.

Redacció / Foto: Arxiu