Els veïns de Gavà Mar reiteren el seu rebuig a l'ampliació de l’aeroport

Imprimeix

"Un aeroport millor és possible sense canviar la configuració actual de pistes segregades", ha dit portaveu de l'Associació de Veïns de Gavà Mar, Joan Barberà

El portaveu de l'Associació de Veïns de Gavà Mar, Joan Barberà, ha reiterat el seu rebuig a l'ampliació de la tercera pista de l'aeroport del Prat i ha defensat la necessitat de crear una xarxa aeroportuària catalana per donar més pes a Girona i Reus i que aquests aeroports no vegin més endarrerides les inversions previstes. En una compareixença a la Comissió de Polítiques Digitals i Territori del Parlament, Barberá ha recordat que es podria adoptar el model de Londres, Paris o Nova York, amb els aeroports connectats en tren, i ha defensat l'actual sistema de pistes. "Un aeroport millor és possible sense canviar la configuració actual de pistes segregades", en una compareixença al costat de l'entitat del Prat de Llobregat La Gent del Fang.

www.gavamar

Actualment, l'aeroport funciona amb pistes segregades -una per als enlairaments (curta) i una altra per als aterratges (llarga)-, ja que si s'utilitzen de forma independent suposaria un impacte acústic molt elevat entre els veïns de Gavà Mar. Així i tot, si un dels avions 'wide body', els que cobreixen les rutes intercontinentals, s'ha d'enlairar ho ha de fer utilitzant la pista llarga. L'operativa actual del Prat és de fins a 78 vols per hora i amb l'ampliació es podria arribar a les 90 operacions.

Barberà ha exposat els seus arguments en contra l'ampliació de la tercera pista de l'aeroport del Prat, un projecte que va quedar aturat per la manca de consens entre els governs català i espanyol i que no es va incloure en el DORA 2022-2027 aprovat fa uns mesos. 

aavv gavamar 2 bona

El portaveu de l'entitat ha citat l'actual context d'emergència climàtica i  la contaminació ambiental i acústica que generen els avions i considera que negar-ho és "posar-se una bena als ulls". "No cal créixer més, cal créixer millor"; ha resumit Barberà davant els grups parlamentaris, davant els quals ha argumentat que el projecte d'Aena planteja "xifres inassumibles". "El Baix Llobregat no pot continuar suportant el creixement i destrosses del seu feble equilibri socioeconòmic", ha afegit.

Parc Agrari

El dirigent veïnal ha defensat que el Parc Agrari el Delta és "una de les joies" de Barcelona que després de la pandèmia ha posat encara més en valor. Amb tot, ha apostat per una millor distribució dels viatgers que arriben a Catalunya per l'aeroport del Prat perquè els seus vols es desviïn a Reus i Girona. "El turisme de Salou o Platja d'Aro no té sentit que passi per Barcelona", ha comentat, que ha acusat Aena d'estar més pendent del 49% dels seus accionistes privats que del 51% restant, "que som nosaltres", ha dit Barberà.

parc agrari 0806520

Per Barberà, passar de 52 milions de passatgers a uns 80 milions implica l'arribada d'un "turisme barat" i "saturar infraestructures i serveis". "Sí a un aeroport millor, no a un aeroport massificat", ha apuntat en la seva intervenció al Parlament. Unes millores, ha detallat, que caldria aplicar en la qualitat del servei de facturació, en la seguretat o en la millora de l'espai, aprofitant l'espai d'una T2 "infrautilitzada" o la construcció d'una terminal satèl·lit. 

Redacció / Fotos: AAVV Gavà Mar-Aj. Gavà