Tres escoles bressol del Baix s’apunten al programa Escoles Verdes

Imprimeix

LLIP Taitom i LLIP Baldufa, d’Olesa de Montserrat, i l’escola EBM Món Petit, d’Abrera, gestionades per Cavall de Cartró, fomenten la sostenibilitat i el respecte al medi ambient

Les escoles bressol LLIP Taitom i LLIP Baldufa, d’Olesa de Montserrat. i l’escola EBM Món Petit, d’Abrera, gestionades per Cavall de Cartró tenen un ferm compromís amb el Programa Escoles Verdes, promogut pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, que sorgeix per donar suport a tots els centres educatius del territori català que volen innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d'afrontar els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

LLIM Llar dinfants La Baldufa Hort

Aquesta certificació implica situar la sostenibilitat i el respecte a l’entorn natural com eix bàsic del projecte educatiu. Les escoles bressol que gestiona Cavall de Cartró ja comptaven amb certificacions mediambientals com l’ISO 14001, però amb el programa Escoles Verdes s'ha volgut fer un pas més, ja que suposa afegir el concepte de sostenibilitat a tot el projecte educatiu, de tal manera que s'incorpori al dia a dia del centre", explica Magda Gómez, tècnica de qualitat i medi ambient de Cavall de Cartró. 

hort 869x520

El programa Escoles Verdes fomenta tota una sèrie d’accions educatives, que connecten perfectament amb la línia pedagògica de les escoles bressol de Cavall de Cartró, basades en el descobriment, l’experimentació, la imaginació, la creativitat… i que persegueixen ensenyar a respectar l’entorn, des de la proximitat, cuidant-lo amb les pròpies mans dels nens i nenes. Per exemple, conreant un petit hort al jardí, reutilitzant l'aigua que sobra en el menjar per regar les plantes o amb sortides al bosc d’excursió.

Aula Petons Llar Infants Baldufa Olesa

Formació de dos anys

Per obtenir aquest distintiu, l'equip docent del centre ha de participar en una formació de dos anys en educació per a la sostenibilitat, per després elaborar un diagnòstic i establir uns objectius anuals. D'aquesta manera, es posa en marxa un procés continu de millora que es pot plasmar en mesures com l'augment de la sensibilització ambiental de docents i famílies, la disminució de consums energètics, el reciclatge i la reutilització de recursos, la posada en pràctica de tallers a la natura, la creació d'horts o la instal·lació d'un punt de compostatge. "En tot cas, es tracta de convertir la sostenibilitat en un fil conductor, que els nens i nenes aprenguin a tenir cura de l'entorn de forma natural", remarca la Magda Gómez.

Redacció / Foto: Aj. Olesa de Montserrat-Aj. Abrera