Inquietud a Gavà per l'actitud d'Aena sobre el soroll dels avions

Imprimeix

L’ajuntament gavanenc va insistir durant l’última reunió de la CSAAB (celebrada el passat 24 d'abril) en la necessitat que es consolidi definitivament el sistema actual de pistes segregades a l’aeroport, és a dir, la configuració que menys problemes de contaminació acústica provoca a diversos nuclis habitats de Gavà i Castelldefels.

Segons ha insistit l’alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, el sistema de pistes segregades és “perfectament compatible amb el creixement de l’activitat de l’aeroport”.

La CSAAB, integrada pels Ministeris de Foment i de Medi Ambient, Aena, la Generalitat i els ajuntaments de l’entorn aeroportuari, corre el risc de desaparèixer.

Segons han manifestat des de l’Ajuntament de Gavà, la continuïtat de la comissió és “vital” per garantir que el funcionament actual i futur de l’aeroport minimitzi l'impacte acústic i mediambiental sobre el territori.

Rebuig i preocupació

L’impacte sonor més elevat es registra a Gavà, fins al punt de superar en 1dB la nova legislació de límits acústics, han informat fonts municipals.

Balsera ha expressat "rebuig i preocupació per l’actitud d’Aena”, que troba “poc receptiva a les demandes raonables i raonades de Gavà i del conjunt d’ajuntaments, i per la voluntat de menystenir, buidar de contingut o fins i tot suprimir la CSAAB, quan és la principal instància legalment reconeguda, plenament vigent i imprescindible per fer valer els nostres interessos".

Redacció | Foto: Arxiu