Sant Feliu i Sant Just participen en el projecte '110 km2 de rebost'

Imprimeix

Pretén conscienciar a la ciutadania sobre els beneficis socials, econòmics, ambientals o alimentaris que representen el consum dels bens conreats i produïts a Collserola

El Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola ha posat en marxa la nova campanya '110 km2 de rebost', per visibilitzar i reconèixer la feina de la petita i mitjana pagesia de Collserola. L'acció està impulsada des del projecte ‘Alimentem Collserola’', i pretén conscienciar a la ciutadania sobre els beneficis socials, econòmics, ambientals o alimentaris que representen el consum dels bens conreats i produïts a Collserola.

7a87f913 70e2 4002 80b7 5c68db951193

La campanya posa l'accent en el paper de Collserola com a 'rebost' mediterrani de més de 100 quilòmetres quadrats, i les possibilitats que aquest entorn i els seus productes brinden per fer la transició a un sistema agroalimentari més sostenible. Un dels objectius de '110 km2 de rebost' és sensibilitzar a la població sobre l'impacte negatiu, a nivell social i mediambiental, del consum de productes importats de països de l'anomenat 'Sud Global', com soja del Brasil, fruita del Perú o sucre de l’Índia. Segons 'Alimentem Collserola', aquest canvi d'hàbits contribueixen al desenvolupament de l'economia local i a posar fi amb la precarització laboral en favor de l'enfortiment de la pagesia.

Sembra camps La Salut uai 258x258

'Alimentem Collserola' és un projecte impulsat pel Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola i els ajuntaments de Sant Feliu de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Barcelona, Sant Just Desvern i Cerdanyola del Vallès, amb la col·laboració de la cooperativa Arran de Terra.

Redacció / Fotos: Arxiu