Voluntaris d’Unilever netegen de 'basuraleza' el Parc de la Marina

Imprimeix

Per segon any consecutiu, la companyia s'ha unit al projecte Allibera '1m2 per la naturalesa', organitzat per SEU BirdLife i Ecoembes

Voluntaris d’Unilever Espanya han recollit aquest dissabte més de 100kg de residus abandonats en el riu del Parc de la Marina de Viladecans, als voltants de la seu de la companyia, en el marc del projecte Allibera '1m2per la naturalesa', organitzat per SEU BirdLife i Ecoembes.L'objectiu de la campanya, celebrada en 400 punts d'Espanya, és conscienciar i mobilitzar a la ciutadania per a mantenir nets els espais naturals.

En concret, treballadors de la companyia, juntament amb els seus familiars i veïns del municipi del Baix Llobregat, s'han unit des del programa de Sóc Frigo i el seu ferm compromís mediambiental 'Junts per menys plàstic'. "La "basuraleza" provoca greus conseqüències en el medi ambient. “Per això, un any més, des d’Unilever ens sentim orgullosos de tots els voluntaris que avui han participat en aquesta gran recollida ciutadana de residus", ha assegurat la directora de comunicació i RSC d’Unilever España, Ana Palència. "En la nostra companyia treballem diàriament en campanyes i iniciatives de sensibilització i conscienciació sobre les amenaces que trobem en el medi ambient i el paper que cadascun de nosaltres ha d'exercir per a poder evitar-ho. Si les empreses actuem de forma responsable, cuidem el medi ambient i, al seu torn, generem valor a la companyia", ha afegit.

En total, en el quilòmetre lineal que els voluntaris han alliberat d'escombraries s'han recollit múltiples residus de l'entorn natural. Entre ells, un 60% han estat plàstics (palletes, tapes, bosses, ampolles, etc.); un 20%, sanitaris (sobretot tovalloletes); un 10%, vidre; i un 10%, alumni.

Durant la jornada, Unilever, juntament amb la col·laboració de l'Associació d'Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC), han realitzat un taller de conscienciació mediambiental dirigit a tots els assistents, en el qual s'han assenyalat els diferents residus i amenaces que poden danyar el nostre entorn, al mateix temps que s'ha posat en valor la biodiversitat i la sensibilització en bones pràctiques que hem d'aplicar els ciutadans.

Redacció / Foto: Unilever