Calvet: "Hem d'entendre la mobilitat com a servei global”

Imprimeix

El conseller de Territori i Sostenibilitat va inaugurar la primera Fira de la Mobilitat Sostenible de Catalunya que se celebra fins diumenge al Papiol

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va manifestar que la mobilitat “s’ha d’entendre com a servei i no tant com el fet de disposar d’un vehicle privat”. Ho va dir durant la seva visita a la I Fira de la Mobilitat Sostenible, organitzada per la Convenció Nacional d'Alcaldes i Alcaldesses de Catalunya i que es va celebrar del 8 al 10 de febrer al Papiol. Sota el títol ‘Mobilitat, Sostenibilitat i Accessibilitat’, la trobada va aplegar administracions públiques, experts, ciutadans i empreses per dialogar de manera constructiva sobre la mobilitat del futur.

BIG 720045716020819 03

Calvet va explicar que per avançar cap a una mobilitat més sostenible també cal incidir en el transport privat. “Hem de fer que les flotes siguin més netes, és a dir, descarbonitzar els mecanismes de propulsió dels vehicles per anar cap als sistemes elèctrics o de gas, per exemple, i també hem d’aconseguir vehicles més connectats, perquè això ens aportarà més seguretat, millorarem la gestió de la xarxa viària i tindrem menys congestió”. Per a Calvet, “també hem d’anar cap al vehicle compartit.”

51855844 2554991227848564 9003525374075731968 o

51902565 2554991127848574 542343464839282688 o

Pel que fa als reptes del Departament de Territori i Sostenibilitat, Calvet va explicar la necessitat de finalitzar “el Pla Director de Mobilitat i el Pla Director d’Infraestructures, que ens permetran programar les actuacions necessàries per desenvolupar una bona gestió del transport públic”. En aquest sentit, va posar com a exemples els projectes de connexió de la línia del Vallès i la Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat, la finalització de la línia 9 del metro així com altres perllongaments de metro o autobús.

Per dur a terme totes aquestes iniciatives i poder “posar al dia les nostres infraestructures necessitem recursos que han de venir la vinyeta, el gran concepte de gestió de les vies d’alta capacitat; una tarifa plana que ens permetrà acabar amb els peatges i disposar alhora de diners per afrontar la renovació de les infraestructures i per invertir en transport públic i ambientalització de flotes”. L’altre gran projecte del Departament, la T-mobilitat, “serà el gran instrument de millora de la gestió del transport públic perquè passarem de la tarifació per corones a una tarifació per quilòmetres i per recurrència”. “Tot això forma part de l’agenda modernitzadora que estem impulsant des del Departament de Territori i Sostenibilitat”, va concloure.

Redacció / Fotos: Departament Territori i Sostenibilitat-Aj. El Papiol