Nou Pla de Gestió de l’Arbrat Públic per a Begues

Imprimeix

El document recull una diagnosi de l’estat de l’arbrat viari al municipi, en fa un inventari, i detalla un pla d’accions que s’han d’emprendre en les properes quatre legislatures, fins a l’any 2031.

L’Ajuntament de Begues va presentar aquesta setmana a la ciutadania el seu Pla de Gestió de l’Arbrat Públic. Es tracta d’un document que recull una diagnosi de l’estat de l’arbrat viari al municipi, en fa un inventari, i detalla un pla d’accions que s’han d’emprendre en les properes quatre legislatures, fins a l’any 2031. Totes aquestes accions estan encaminades a aconseguir que els arbres puguin realitzar la seva funció d’aportar ombra, benestar i permetre als ciutadans gaudir d’un bon paisatge.

Durant la fase d’anàlisi es va detectar que a banda de l’arbrat viari, el municipi disposa d’una gran quantitat d’arbres de particulars i moltes hectàrees de bosc. La majoria de l’arbrat no presenta un risc aparent però sí s’han vist altres problemes recurrents com l’aixecament dels paviments per les arrels i les esporgues dràstiques per conflictes amb el cablejat elèctric. 

Conclusions

Pel que fa a les conclusions del pla, aquest insisteix en la necessitat d’incrementar la diversitat d’espècies als carrers, després de detectar-hi una presència excessiva de plàtan d’ombra. També s’estableix la importància de garantir les condicions ambientals per al correcte desenvolupament dels arbres, després de constatar que es donen problemes derivats de la presència de roca en capes superficials, el mínim espai en voreres o l’ombra que fan els arbres dels jardins propers.

Regularització cadastral

D’altra banda, el govern de l’Estat posa en marxa un procediment de regularització del cadastre amb l’objectiu de millorar la seva base de dades i lluitar, al mateix temps, contra les irregularitats cadastrals. Aquest mes de juny s’iniciaran els treballs de camp que realitzarà l’empresa ATC a compte del Ministeri d’Hisenda. Es preveu que aquests treballs finalitzin abans de l’estiu. Posteriorment s’actualitzaran les dades al cadastre i s’enviarà als propietaris les notificacions corresponents. Les reformes, ampliacions, omissions d’obra nova, canvis d’usos o construcció de piscines no declarades, s’incorporaran al padró de l’IBI i suposaran la liquidació d’aquest impost de manera retroactiva per als darrers quatre anys. Aquesta regularització es fa seguint una llei estatal (Llei 16/2012) que és d’obligat compliment per a tots els municipis.

Redacció / Foto: Xinoxanocaminades