SOCIETAT: L'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat recupera l'operativitat total de les seves Terminals

Imprimeix

L'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat ha completat aquest dimarts l'obertura del Dic Sud de la Terminal T1 després de les obres de remodelació que van finalitzar l'abril de 2021, en les quals Aena va realitzar una inversió estratègica de 48,2 milions d'euros inclosos en el primer Document de Regulació Aeroportuària (DORA I) per al quinquenni 2017-2021. Després d'aquesta renovació, l'aeroport disposa ara de 5 noves posicions de contacte per a aeronaus de rutes intercontinentals i tres nivells per separar el flux de passatgers: les sortides i arribades de vols nacionals i Schengen es faran al nivell inferior, les arribades de passatgers no-Schengen pel nivell intermedi i el nivell superior serà la zona d'embarcament per a sortides de vols no-Schengen. Aquestes modificacions substitueixen l'espai que anteriorment estava destinat a vols regionals i donen cabuda així a avions de grans dimensions o wide bodies, que operen les rutes de llarg radi. La nova configuració del Dic Sud busca donar resposta a les necessitats operatives de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat per a la recuperació de les rutes de llarg radi i consolida aquesta infraestructura com el principal hub intercontinental del Mediterrani.

Redacció / Foto: Aeroport Barcelona-El Prat