Laia Sanz anuncia que deixa de competir en trial

Imprimeix

La pilot de Corbera de Llobregat se centrarà a partir d’ara en el Mundial d’Enduro i el Ral·li Dakar.

La pilot de Corbera de Llobregat de l'equip KH7, Laia Sanz, ha anunciat que deixava la modalitat de trial para poder dosificar les seves forces a l’enduro i a la pròxima edició del Ral·li Dakar. L'exigent calendari i la preparació que implicava competir en les tres disciplines ha portat a Sanz, de 28 anys, a decidir que ja no competirà més en el Campionat del Món de Trial on és la vigent campiona i compta amb 13 títols mundials. La decisió s'ha fet pública un dia abans que arrenqui el Campionat 2014 a Bèlgica. "No sé si és un adéu o un fins ara, però sí és cert que aquest any faig una pausa i ja veurem. Ha estat una decisió molt difícil de prendre però amb els calendaris de competició que hi ha, resultava impossible simultaniejar l’enduro i el trial. Crec que decantar-me per l’enduro és la decisió encertada", ha comentat la pilot en un comunicat. Cal recordar que Sanz va conquerir el primer títol mundial dels tretze que té des de l’any 2000. A més, ha sumat deu europeus i sis Trials de les Nacions per equips.

La baixllobregatina ja rumiava la possibilitat, des de fa temps, de deixar el trial després que en la temporada passada tingués de fer un autèntic esforç per poder disputar les proves decisives dels diferents campionats, a vegades en el mateix cap de setmana. Com a conseqüència, Laia Sanz va sofrir fins i tot alguna lesió per la falta de descans, com és el cas d'una tendinitis en el colze esquerre. "És difícil compaginar tres especialitats. Els pilots que van bé en el Dakar només es preparen la prova i el mateix succeeix amb els pilots d’enduro o els de trial. Jo estava fent tres coses alhora i al final el cos es ressent. Porto diversos anys pràcticament sense parar i em faltava descans, que és una part important de l'entrenament. La lesió en el colze va ser un avís que havia d'afluixar una mica i em va ajudar a prendre la decisió", explica. I afegeix que el trial “és l'esport del motor que més hores de moto requereix. És molt tècnic i difícil, i per estar ben cal entrenar moltes hores, alguna cosa que ara mateix no era possible. A més, l’enduro és més similar al Dakar i més fàcil de compatibilitzar. La tècnica de l’enduro m'ajuda després a preparar el Dakar. En canvi, el trial és molt diferent i demana una preparació física molt diferent”. Actualment, l'objectiu de la quinze vegades campiona del món és continuar sumant títols i tractar de millorar en la pròxima edició del Dakar el setzè lloc de la general assolit aquest any.

Redacció / Foto: Laia Sanz