La corberenca Laia Sanz completa per tretzena vegada el ral·li Dakar

Xavi Foj, en cotxes, i Jordi Juvanteny, en camions, també van poder acabar la cursa, i van abandonar Jordi Celma, Mercè Martí i Pep Mas

Punt final a l’edició 2023 del ral·li Dakar. Laia Sanz, Xavi Foj i Jordi Juvanteny van poder acabar la competició, encara que lluny de les primeres posicions de les seves respectives categories. Menys afortunats han estat Jordi Celma (Dakar Experience), Marcè Martí i Pep Mas, que van haver d’abandonar i no van poder completar la prova. 

Cotxes

Un altre Dakar completat per a Laia Sanz. I ja van tretze seguits. La de KH-7 continua trencant estadístiques i ampliant la seva llegenda amb una meta aconseguida més en el seu palmarès. La de Corbera de Llobregat es manté, doncs, com a única pilot espanyola que va aconseguir finalitzar onze participacions seguides amb moto, més dues en cotxes, amb un 100% de fiabilitat, una cosa de la qual molt pocs a tot el món poden fer gala. En aquestes dues setmanes, ha recorregut 8.894 quilòmetres en total, 4.317 d'ells cronometrats i repartits en 14 etapes, més un pròleg. Amb 64 hores, 21 minuts i 54 segons acumulats de travessia i mil i una vicissituds, la catalana ha finalitzat en 65a posició absoluta, 32a de cotxes T1 i 14a de la classificació de prototips de tracció 4x2.

Fmh5dz0WYAMs2C0

El resultat no és l'esperat per a la millor pilot femenina de motos de tota la història del Dakar –9a absoluta en 2015–, que aspirava ara a entrar en el Top 15 de la categoria de cotxes en la seva segona participació sobre quatre rodes, però els contratemps mecànics van condicionar molt aviat les seves possibilitats. “Significa molt per a mi haver acabat 13 de 13, que és una cosa increïble i ens ha costat molt. M'agradaria agrair als mecànics el treball de cada dia i de cada nit. També al meu copilot Maurizio Gerini, que ho ha fet molt bé. És veritat que em queda un sabor agredolç, perquè acabar el Dakar està molt bé, però sabem que podríem haver estat bastant avanci enguany”, confessa Sanz.

Fmh5eLZWYAARGDr

Malgrat les dificultats, Sanz ha demostrat una gran evolució respecte a l'edició anterior, que va marcar el seu debut sobre quatre rodes: “Pel ritme que teníem he vist que he fet un pas endavant important i que podíem haver-lo fet bé, però la mecànica a vegades en el motorsport juga males passades i aquest 13 començo a pensar que sí que dona mala sort. No hem tingut ni un dia net en el qual no succeís alguna cosa, i això resulta una mica frustrant, però hem après moltes coses de les situacions difícils d'aquest Dakar. Ens quedem amb què sabem que podem ser molt competitius en la pròxima edició”, vaticina.

D’altra banda, el molinenc Xavi Foj i el seu copilot Antonio Angulo van finalitzar en setanta-novena posició a la classificació general absoluta, mentre que a la categoria Lightweight Prototype Cross-Country van acabar en vintè lloc. “Estic content per acabar la cursa. S’ha pogut complir el nostre principal objectiu, que era fer un ral·li net”, indica.

FmB689yWIAUaT 3

Camions

El santfeliuenc Jordi Juvanteny, José Luis Criado i Jordi Ballbé van arribar a Dammam al volant del MAN del KH-7 Epsilon Team impulsat per la seva mecànica híbrida de gasoil i hidrogen després de superar un rescat heroic del seu vehicle en les dunes de l’Empty Quarter, on van bolcar divendres passat. Després de passar dues nits al ras, l'equip va aconseguir posar en marxa el seu 6x6  com a colofó a una operació molt complexa i que van resoldre amb la col·laboració de quatre cotxes de l'organització. Juvanteny, Pioners en la introducció de l'H2 en la carrera més dura del món, valoren molt positivament la seva contribució tecnològica a la competició, que ajudarà a fer del Dakar una proposta més sostenible en el futur immediat.

KH7 Epsilon Dakar23 Odisea 11

FmdAKneXgAMV4bT

“La primera conclusió és que l'hidrogen és completament viable per al Dakar, alguna cosa que hem demostrat a nivell prestacional i també de seguretat, com a evidència que, malgrat haver bolcat, el sistema continua intacte i hem pogut esgotar el dipòsit d'hidrogen en el tram per carretera fins a Dammam”, diu Juvanteny.

Abandonaments

El pilot de motos martorellenc del Pedregà Team, Pep Mas, es va veure obligat a abandonar la cursa per culpa d’una lesió a l’espatlla. Una caiguda el primer dia i una forta topada en la tercera etapa va fer que no pogués seguir en el ral·li. “Vaig picar amb la roda de darrere i vaig caure a terra, em vaig fer mal a l’espatlla dreta que ja portava tocada i havia hagut de baixar el ritme”, explica. Era la seva tercera participació. També va ser un dia trist pel seu company d’assistència, el santandreuenc Anselm Moya.

Dakar 2023 Anselm Moya Pep Mas

També no va poder completar el ral·li la santfeliuenca Mercè Martí, després de no poder arreglar el seu vehicle a conseqüència d’un accident que va fer malbé el xassís. Així, va quedar fora de primer moment. “Desgraciadament, l'accident que vam patir en la primera etapa ens va destrossar el xassís i no hem pogut reparar el vehicle. Després d'avaluar l'incident, van decidir retirar-nos. Esperem tornar més forts l'any vinent”, va explicar.

Flijt uXEAAA87M

En camions, el santjustenc Jordi Celma, de l’equip PBS Team, tampoc va poder finalitzar el ral·li (va acabar participant en el Dakar Experience per finalitzar la cursa). Va abandonar a la catorzena etapa. “El pròxim any intentarem tornar segur per més. Hem lluitat per deixar l’equip al nivell que es mereix”, ha manifestat.

322938630 886142719090011 153020747811911412 n 

Redacció / Fotos: Arxiu-Dakar 

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix