Laia Sanz, Mercè Martí i Jordi Juvanteny s’agafen un descans al Dakar 2022

Imprimeix

Els tres esperen millorar els resultats Durant la segona setmana de competició

Jornada de descans per als participants al Dakar 2022 després de disputar-se ahir la sisena etapa. Per a molts constitueix ja un objectiu intermedi d'alta volada. Per a tots serà el moment d'avaluar l'estratègia i d'emprar de forma equilibrada el temps ofert per a la recuperació. Es veurà reduït per als quals arribin amb retard, que sens dubte hauran de treballar intensament en els seus vehicles. Els altres es dividiran entre el manteniment necessari per a reprendre amb serenitat la carrera i assaltar les dunes i el descans pròpiament dit. I tot això sense perdre la concentració.

FIcbAw0XwBM8cFA

A la sisena etapa, Laia Sanz (Mini X-Raid) ha estat la vint-i-dosena, la millor classificació obtinguda fins al moment. D’altra banda, Mercè Martí (FN Speed Team) va acabar en trenta-cinquè lloc. Jordi Juvanteny (KH7 Epsilon Team) va ser trenta-cinquè. 

Cotxes

Laia Sanz i el seu copilot Maurizio Gerini han brillat en les sis primeres etapes del Ral·li Dakar -tot i el canvi de moto al cotxe-, amb una gran actuació en la darrera abans del descans que li va permetre escalar llocs i situar-se a les portes del top 20 -és vint-i-dosena a la general-.

FINOUUMXIAIRog7

descans laia 2

La pilot de Corbera de Llobregat es mostra satisfeta de “la primera setmana de ral·li. Espero que puguem mantenir el ritme i fins i tot millorar-lo per estar més amunt de la classificació. Ara toca descansar i carregar piles.”

Prototips lleugers

Les debutants Mercè Martí i Margot Llobera estan fent un ral·li prou bo tot i són novelles a ral·li. Actualment, ocupen la vint-i-tresena posició a la classificació en la general de T-3, i són primeres en la categoria femenina. La santfeliuenca considera que “que estan fent una cursa molt bona per ser debutants, i tot i els molts contratemps que hem tingut en diverses etapes. Volem acabar, però també fer-ho de la millor manera en el segon tram del ral·li.”

marti descans 3

descans marti 4

D’altra banda, Xavi Foj va haver de deixar el Dakar abans d’hora. El pilot molinenc, que feia parella amb Ignacio Santamaria, va aprofitar les primeres quatre jornades per a avançar en el desenvolupament del seu nou prototip Oryx T3. Encara que es van veure obligats a abandonar el ral·li en l'etapa 3, van recopilar una bona quantitat de dades i aprenentatge que servirà per a optimitzar i millorar les pròximes unitats. “Ens hauria agradat poder fer els màxims quilòmetres possibles per a acumular experiència i coneixements, però ens anem amb aquests primers quatre dies que ens ha permès analitzar i comprovar bastants coses. Ara seguirem amb el projecte i l'objectiu és que durant 2022 tinguem un bon cotxe. El Dakar ens ha ajudat i seguim endavant. Tenim tres unitats més en construcció en el taller i els aplicarem tots els coneixements que hem obtingut. Si tot va bé, el Oryx T3 estarà en el pròxim Dakar”, va dir Foj.

foj.descans 1

D’altra banda, va manifestar que el “nostre Dakar s'ha acabat abans de l'esperat, desgraciadament. Teníem un prototip lleuger T3 que s'havia fet amb moltes ganes, molt bona enginyeria, molt bon material, però no vam poder fer test abans de venir aquí i aquesta carrera va començar exigent i amb molta participació. Les petites coses dels primers dies ens van retardar, ens van posar darrere i ens va tocar rodar de nit. Les sensacions del cotxe quan l'hem tingut en pista han estat bones i les possibilitats són tremendes.”

Camions

Jordi Juvanteny, Fina Román i Jordi Ballbé han arribat a l'equador de la prova a les portes del top 25, en vint-i-sisena posició de la general. El pilot santfeliuenc considera que “queda molt Dakar per davant i hem de conservar la mecànica tan bé com sigui possible” i ha afegit que “estic gaudint molt del ral·li i espero que segueixi així en la segona setmana de cursa.”

juvanteny descans 1

Redacció / Fotos: Mediagé Comunicación-Mercè Martí