Laia Sanz continua sent la reina del Dakar

La de Corbera de Llobregat va finalitzar en una excel·lent onzena posició a la general, mentre que  el molinenc Xavi Foj va ser segon a la classe T1.S

Punt final a la quaranta unena edició del Dakar. La prova de motor més important del món va acabar a la capital peruana, Lima, després de deu jornades molt dures i plenes d’emoció per a tots els participants. A més dels guanyadors, 179 pilots i equips (75 motos, 15 quads, 76 actuacions, dels quals 20 SxS, i 13 camions) van arribar al final en una darrera etapa que va acabar amb la cerimònia del podi a la platja de Magdalena.

L’actuació baixllobregatina ha tingut de tot, amb alegries però també amb decepcions. Laia Sanz (moto) i Xavi Foj (cotxe) van poder finalitzar el ral·li, mentre que Pep Mas (moto) i Jordi Juvanteny (camió) es van quedar pel camí.

DxIAajlWwAAAwSs

Laia Sanz, de l’equip KTM Factory Racing Team, va sorprendre tothom. La de Corbera de Llobregat venia sense la preparació adequada després de patir la Febre Q i ha estat a punt d’acabar en el Top 10. Finalment ha estat onzena a la classificació general de motos, la segona millor posició des que participa al Dakar -només superat per la novena de l’any 2015-. “No m'ho crec. Ha estat un dels millors anys per resultat, no és en el qual he corregut més però en agafar un ritme tranquil no he tingut problemes ni etapes molt complicades. No ho hauria imaginat fa un mes així que no puc estar més contenta. Estic molt sorpresa pel resultat i agraïda a l'equip i a la gent que m'ha aguantat aquests mesos complicats”, va explicar al final de la darrera etapa. Sanz, a més, s’ha tornat a coronar com a la millor pilot femenina de la prova.

DxLgphGX0AAB36y

D’altra banda, el molinenc Xavi Foj i el seu copilot, l’argentí Nacho Santamaria, de l’equip Foj Motorsport, també van poder acabar la competició en la trenta-setena posició a la classificació general. A més van ser segons a la classe T1.S, només superats pels peruans Francisco León-Tomás Hirahoka. “Hem aconseguit el nostre objectiu”, va comentar Foj.

Sense premi

L’altra cara de la moneda a la prova de motor va ser el martorellenc Pep Mas i el santfeliuenc Jordi Juvanteny. El debutant pilot del Baix Llobregat Nord, de l’equip Pedregà Team, va ser el primer a abandonar la prova sud-americana. Va ser a la cinquena jornada -l’equador de la competició- on va ser desqualificat després que el seu equip demanés ajuda a l’organització veien la dificultat de la zona -una zona de dunes impracticables- i va haver de ser rescatat, segons va explicar a Ràdio Sant Andreu de la Barca. 

Captura de pantalla 2019 01 18 a las 11.19.15

DweIzm4XgAAHUpT

Mentrestant, l'equip format per Jordi Juvanteny, José Luis Criado i Xavier Domènech, de l’Epsilon Team, van acabar guanyadors en la categoria de producció i 6x6 tot i que a la vuitena etapa van tenir moltes dificultats. El seu camió Man va quedar atrapat en les dunes en una zona molt propera a la que l’any passat també va tenir problemes (l’any passat va abandonar a la segona etapa). El santfeliuenc va finalitzar dotzè a la general.

Redacció / Fotos: Foj-Sanz-Juvanteny-Mas

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix