L’ocupació hotelera al Baix Llobregat l’any 2014 va superar el 61%

Imprimeix

El 16% de les empreses i el 13% de la població ocupada de la comarca desenvolupen activitats turístiques.

Les dades facilitades per l’Obervartori del Baix Llobregat del passat 2014 mostren com el sector turístic continua sent un sector dinàmic en el conjunt de l’economia de la comarca. El pes del sector turístic en el conjunt de l’estructura productiva de la comarca supera al pes que té aquest sector en l’Àmbit Territorial Metropolità i en el conjunt de Catalunya. El 16% de les empreses i el 13% de la població ocupada del Baix Llobregat desenvolupen activitats turístiques. A la vegada, el 10% del total de la població ocupada en el sector turístic desenvolupa la seva activitat al Baix Llobregat.

Barcelona es situa entre les ciutats d’Europa que celebra un major nombre de convencions i fires internacionals. L’ocupació hotelera de la comarca es veu afectada de manera positiva per aquestes tant per l’augment d’ocupació detectada com per l’augment de la mitjana tarifària detectada.El creixement del flux de turistes estrangers i l’increment del client nacional mostren el creixement de la demanda que dibuixen les expectatives per aquest any.

L’ocupació hotelera del 2014 presenta la mitjana més elevada dels darrers anys (per sobre del 61% del total de l’oferta). Es consolida el turisme MICE o de negocis al Baix Llobregat, que ha representat el 52% del total d’estades als hotels de la comarca.

Si bé la nostra comarca resulta molt atractiva per fer estades per raons de negoci, a causa de la proximitat a Barcelona, cal apuntar que durant el 2014 el motiu vacacional ha tornat a créixer en els mesos d’estiu.

Segons l’enquesta de LABturisme als turistes del Baix Llobregat, la proximitat amb Barcelona, la relació qualitat-preu de l’oferta turística i l’accessibilitat amb transport públic són els principals factors per triar la comarca com destí turístic. El 53% dels turistes de la comarca van cercar informació a través d’Internet. El telèfon amb connexió internet va ser el seu dispositiu de consulta.

El futur del sector demanda una major especialització en l’oferta, considerant els diferents perfils del turista com també els diversos canals d’informació i comunicació a disposició dels mateixos.

Redacció / Foto: Arxiu