Viladecans The Style Oulets deixarà a la ciutat més de 6 mlions d’euros

Imprimeix

Segons l’estudi encarregat a Retail Talent les pèrdues en el comerç local seran d’1,4 milions d’euros per la qual cosa el “saldo comercial agregat” serà de 4,7 milions d’euros.

El Centre de Promoció Econòmica i Serveis a les Empreses Can Calderón de Viladecans va ser escenari aquesta setmana de la presentació d’un estudi encarregat per la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament sobre l'impacte econòmic que tindrà Viladecans The Style Outlets sobre la ciutat. L'alcalde Carles Ruiz i el diputat delegat de Comerç de la Diputació, Jordi Subirana, van presentar aquest estudi encarregat per la Diputació de Barcelona i el consistori municipal a Retail Talent, consultors experts en aquest tipus de comerç, per tal de tenir la informació necessària que permeti definir un pla d'actuació per impulsar el comerç de proximitat i per detectar noves oportunitats de desenvolupament econòmic. L'estudi realitza una prospecció de la situació del comerç a Viladecans i de l'impacte que tindrà tant en el municipi com a l'àrea d'influència.

‘Efecte arrossegament’

Per avaluar l'impacte de l'outlet sobre el comerç de Viladecans, l'estudi té present l'efecte 'arrossegament' d'aquesta nova activitat. Es basa en dues incidències: l'efecte negatiu que suposa que els consumidors actuals desviïn el consum cap al nou outlet i, com a efecte positiu, els nous consumidors que realitzaran compres al comerç del municipi. Aquestes dues idees es quantifiquen: per un costat, la “fuga comercial” prevista per l'efecte outlet serà de poc més d'1,4 milions d'euros (principalment, roba de vestir, calçat, parament de la llar i complements). I, per altre costat, l'estudi estima que la nova despesa prevista a Viladecans serà de gairebé 6,1 milions d'euros (en comerços i restauració). El “saldo comercial agregat” serà, doncs, de prop de 4,7 milions d'euros.

Beneficis
Segons dades aportades per Neinver, el centre generarà externalitats positives en el comerç tradicional de la zona, ja que permetrà ampliar entre un 20 i un 30 % el mercat potencial de la zona. La situació estratègica de proximitat al centre de Barcelona i a l'aeroport i port convertirà a Viladecans The Style Outlets en un nou focus d'atracció turística i de dinamització comercial de la zona, beneficiant també a altres activitats econòmiques de l'entorn. L'increment de l'ocupació s'estima en 700 llocs de feina directes i apareixen noves oportunitats per diferents tipus de negoci. A Viladecans existeixen 2.260 activitats comercials, que ocupen una superfície de 574.141 metres quadrats. D'aquestes, 900 pertanyen al sector minorista, que ocupen una superfície comercial de 124.079 metres quadrats.

“Evasió comercial”

Els residents a Viladecans realitzen les seves compres a la ciutat en un 61,20 per cent. Existeix, doncs, segons els autors de l'estudi, una important “evasió comercial”. Els principals productes afectats són el parament de la llar i de complements per a la persona. Aquesta evasió se situa principalment a Barcelona (11,20 % del total de les compres dels residents), l'Hospitalet (6,76 % del total de compres dels residents); 6,95 % a Cornellà; 5,41 % a Gavà i, a altres municipis, el 8,49 %.

Per altra part, l'estudi mostra que Viladecans no és un destí important per a les compres de veïns d'altres municipis. Un 5,98 % del total de les compres realitzades als establiments viladecanencs les farien persones d'una primera corona de municipis (Gavà, Castelldefels, Begues i Sant Climent) i un 1,44 % correspondria als ciutadans d'una segona corona formada per Sant Boi, Cornellà, l'Hospitalet, etcètera.

Redacció / Foto: Arxiu