SEAT presenta un augment de la facturació del 56% l’any 2014

Imprimeix

Va tancar amb un total de 7.497 milions d’euros, la xifra més gran d’ingressos de la seva història.

SEAT continua avançant amb pas ferm per la senda del creixement sostenible. L'augment de les vendes en 2014 va permetre a la companyia tancar l'any amb una facturació de 7.497 milions d'euros, un 15,8% més que en 2013, la xifra més gran d'ingressos de la seva història. El resultat de l'exercici després d'impostos va ser de -66 milions, la qual cosa suposa una millora del 56% respecte a 2013 (-149).

Jürgen Stackmann, president del Comitè Executiu, va explicar durant la seva intervenció que el“2014 va ser una fita important en el nostre camí cap a la rendibilitat sostenible. No solament aconseguim millorar les vendes respecte a l'any anterior i aconseguir el nostre millor registre des de 2007, també hem aconseguit que el nostre centre de gravetat evolucioni cap al León, un model que ofereix una major rendibilitat.”

L'augment en la facturació es deu principalment a l'increment en el volum de vendes. La potenciació de mercats com Alemanya, Espanya, el Regne Unit i Europa Central i d'un mix de productes amb major marge de contribució ha afermat la tendència positiva de la companyia. En aquest sentit, cal destacar l'evolució del León, del que en 2014 es van lliurar 154.000 unitats –un 49,9% més que l'any anterior–, i que es va situar com el vehicle més venut de la marca, superant per primera vegada a l'Eivissa. El creixement de la família del León va afavorir que l'ingrés mitjà per vehicle augmentés en el passat exercici, especialment gràcies a l'èxit immediat del primer compacte familiar de SEAT, el León ST, del que es van vendre més de 47.000 unitats. En els últims cinc anys, els ingressos de la companyia han augmentat un 61%.

Recerca i desenvolupament

En 2014, SEAT va continuar invertint en recerca i desenvolupament per afavorir l'ampliació de la seva gamma de productes i va augmentar la partida en publicitat i màrqueting per enfortir el coneixement de la marca. L'increment en les amortitzacions i en despeses de personal (principalment, per la integració de la plantilla de SEAT Components) també van repercutir negativament en el compte d'explotació. Així mateix, la competència en preus a Europa Occidental va afectar els resultats de la companyia. Amb tot, el resultat operatiu va millorar un 23% respecte a 2013 i es va situar en -167 milions d'euros.

SEAT va augmentar la seva capacitat de generar beneficis mitjançant la seva activitat bàsica. La companyia va millorar la seva EBITDA (beneficis abans d'interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions) un 36% aconseguint els 300 milions i va augmentar el cash flow d'explotació (flux de caixa) un 46% fins als 523 milions. El vicepresident de Finances i d'Organització, Holger Kintscher, ha destacat que “SEAT continua millorant la seva capacitat per generar els seus propis recursos amb els quals autofinançar les inversions i consolidar a la companyia des del punt de vista financer. Després de 2013, l'any passat vam fer un pas endavant de cara al futur”. En aquest sentit, la companyia continua amb la mirada posada en el futur. L'any passat va destinar 457 milions d'euros en inversions totals i despeses en R+D i en els últims anys, més de 2.600 milions.

Visió de futur

SEAT espera perllongar el seu creixement en 2015. En els dos primers mesos de l'any, les vendes mundials de SEAT van créixer un 7,5% més que en el mateix període de 2014, principalment gràcies a l'impuls de mercats com Espanya, Itàlia, Regne Unit, Europa Central i Mèxic. El present exercici vindrà marcat pels preparatius per a la comercialització del primer SUV de la marca, que veurà la llum en el Saló de Ginebra de l'any que ve. El nou model es dissenya i desenvolupa al Centre Tècnic de SEAT (Martorell), instal·lació que aquest any compleix la seva 40 aniversari.

Èxit de la fórmula

El León és el model que millor il·lustra el bon moment que viu la companyia. Les noves versions que s'han incorporat a la família del compacte han perllongat el seu èxit. Aquestes novetats en la gamma són un dels motius que explica l'augment del 10% en les vendes totals de SEAT, que van aconseguir les 390.500 unitats en 2014. Davant els bons resultats aconseguits, el president del Comitè Executiu, Jürgen Stackmann, ha assegurat que ha arribat el moment d'aplicar la fórmula de producte del León a la resta de la gamma.

Icona de la companyia, l'Eivissa és el segon pilar de la marca. En 2014 va complir el seu 30 aniversari i va aconseguir els 5 milions d'unitats venudes. Al costat d'ells, la bona marxa de l'Audi Q3 va permetre augmentar la producció a Martorell fins a les 442.677 unitats (+13,5%), la xifra més alta en els últims 12 anys.

Contractarà 100 enginyers

D’altra banda, SEAT ha anunciat que aquest 2015 contractarà 100 enginyers més. El procés de selecció de personal s'iniciarà en els pròxims dies i els contractats s'incorporaran progressivament durant els pròxims sis mesos, fins a octubre de 2015. Aquestes contractacions permetran augmentar en més d'un 10% la plantilla del Centre Tècnic, formada actualment per 900 persones. Els candidats a incorporar-se a SEAT han de ser enginyers superiors de qualsevol especialitat i amb un nivell alt d'anglès i alemany.

Redacció / Foto: SEAT