El programa “Accelera el creixement” tindrà representació comarcal

Imprimeix

Nou pimes del Baix Llobregat, un divuit per cent del mig centenar d’empreses seleccionades, participaran en la tercera edició.

Un total de nou pimes del Baix Llobregat han estat escollides per participar en la tercera edició del programa “Accelera el creixement”, organitzat per PIMEC i la Diputació de Barcelona. Després de la primera fase del projecte, que va finalitzar el passat mes de juliol, i en la qual més de cent empreses van mostrar l’interès de participar-hi, s’han analitzat totes les candidatures i s’han escollit mig centenar d’empreses participants. Per comarques, el Baix Llobregat aporta el 18%. En aquesta edició, vint-i-vuit ens locals de la província des de les seves unitats d’atenció a les empreses, juntament amb les seus i delegacions de PIMEC, garantiran el seguiment i suport adequat per a les empreses durant tot el programa.

El diputat delegat de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Barcelona, Joan Roca, va explicar en la sessió inaugural que “entenem el creixement empresarial com a factor clau per a la competitivitat del país, i per això, treballen amb PIMEC perquè les empreses siguin més grans, amb major nombre de treballadors, amb major facturació, amb quotes més elevades d’internacionalització i amb equips directius enfortits”. D’altra banda, Antoni Cañete, secretari general de PIMEC, va animar a les empreses participants a“aprofitar les sinèrgies, ja que gràcies a aquest networking, en edicions passades han sorgit projectes i negocis interessants entre els participants”. Al mateix temps, ha celebrat que amb aquesta nova edició ja siguin “150 les empreses que tinguin l’oportunitat d’accelerar el seu creixement.”

Un procés de vuit mesos

Les empreses comencen, a partir d’ara, un procés de vuit mesos en què rebran assessorament personalitzat en elements cabdals de la competitivitat empresarial com el finançament, la innovació, l’estratègia empresarial, la internacionalització, l’estructura directiva o la comercialització i el màrqueting.

Ara, s’inicia la segona fase del programa que integra 21 hores de formació (amb dues sessions col·lectives, tres sessions individuals i la sessió de contrast amb el comitè d’experts) i finalitzarà amb un pla de creixement definit i operatiu per a cada empresa.

Després d’aquesta segona fase, es continuarà amb la següent, la de suport a l’acció (amb 39 hores en total entre les màster classes, les bones pràctiques i les 20 hores individuals amb experts per anar executant les accions identificades prèviament al pla de creixement.

Redacció / Foto: Arxiu