SEAT passa balanç econòmic del 2013 i anuncia el seu primer SUV

Imprimeix
Incrementa la seva factuació fins a la xifra rècord en la marca de 6.473 milions.
L’empresa automobilística va presentar ahir els resultats del 2013. Un acte que va comptar amb la presència de Jürgen Stackmann, president de SEAT, així com de tot el seu consell directiu. Segons es va anunciar en la presentació del balanç econòmic s'ha multiplicat per cinc les seves pèrdues en 2013, fins als 148,7 milions d'euros enfront dels 29,6 milions registrats en 2012. Així doncs segueix sent l'única empresa del grup Volkswagen en pèrdues. Per Hoger Kintscher, vicepresident financer, l'augment de les pèrdues es deu als costos de personal i les despeses associades a l'ajust de plantilla realitzat l'any passat (ERE), així com l'increment de les amortitzacions pel llançament dels nous models expliquen l'increment de les pèrdues. Per contra, Seat ha aconseguit un rècord d'ingressos de 6.473 milions d'euros, un 6,3% més que l'any anterior. Stackmann va justificar l'increment dels nombres vermells amb un “sanejament del balanç. Ens hem tret un pes mort, alleugerim el balanç i ens preparem per al futur. Estem en el bon camí”. Després de destacar que SEAT va generar en 2013 un Ebitda de 221 milions i que el cash flow d'explotació va créixer un 70%. El grup ha invertit 337 milions aquest any, en part gràcies als 358 milions de flux de caixa positiu del que gaudeix el grup.

Les vendes
L’any passat va ser el millor dels últims cinc anys, amb vendes de 355.000 vehicles, la qual cosa ha permès al grup d'automoció tancar el 2013 amb 6.473 milions de facturació, la major en la història del grup SEAT. Destacar que l'empresa dóna ocupació a 11.400 persones a Espanya. L'Eivissa ha copat 154.00 unitats, però el León ja es troba molt a prop, amb 102.800 vehicles venuts. El Exeo s'ha deixat de produir i el Toledo ha tingut vendes molt pobres, de només 20.900 unitats, menys que l'Altea –23.000– malgrat que aquest últim es troba al final de la seva vida comercial. En qualsevol cas, la planta Martorell, gràcies a l'Audi Q3, està fabricant a bon ritme, 390.000 vehicles, un 3,4% més que l'any anterior.

El president de Seat, Jürgen Stackmann, ha explicat també que el mercat alemany de SEAT va créixer un 20% i el d'Espanya un 6%. Alemanya ja és el primer mercat de Seat al món, amb 76.000 vehicles venuts, seguit pel d’Espanya, amb 58.900 cotxes. Altres mercats com el d'Algèria o Turquia estan registrant creixements molt alts.

Preguntat per quan creu que SEAT podrà tornar als beneficis, després d'anys en què es persegueix aquest objectiu sense aconseguir-ho, el president de la companyia ha assegurat que 2018 és una data “acceptable. Malgrat el difícil entorn econòmic, 2013 ha estat un any positiu. Hem completat la família del León i augmentat les vendes i la producció, al mateix temps que hem realitzat un important sanejament del balanç. Això ens permet començar 2014 amb una situació financera reforçada.”

Nou model
El president de SEAT va anunciar també que l’empresa tindrà el primer SUV (Sport Utility Vehicle) de la seva història. El nou model es comercialitzarà en 2016 i suposa un ran pas endavant per aconseguir una rendibilitat sostenible. “Es tracta d'una excel·lent notícia, ja que SEAT entra en un segment nou, dels més grans i de major creixement del món. El SUV és un pilar important en l’estratègia de futur de la companyia”, va indicar. Respecte del nou model, va explicar que el disseny s'ha realitzat a Martorell - gairebé dos anys en el seu disseny i desenvolupament- però encara no està decidit en què fabrica del grup a nivell mundial es produirà, encara que tot apunta que serà a la República Txeca.

Redacció / Foto: SEAT