L'AMB treballa en un pla per atreure inversió i afavorir la creació d'ocupació

Imprimeix
Planteja com a línia de treball transversal l’ús de les tecnologies de la informació, així com l’aprofitament de la “marca Barcelona”.
La seu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona va ser escenari de la presentació del Pla d’Acció Metropolità de Desenvolupament Econòmic (PAM). Durant l’acte, Sònia Recasens, va assenyalar que “ser útils respectant la diversitat dels diferents municipis i promoure les polítiques d’ocupació i les polítiques econòmiques” . El programa vol atreure inversió als municipis del territori i recolzar les empreses situades en ell, de manera que es fomenti l'activitat econòmica i s’afavoreixi la creació d'ocupació, mitjançant l'impuls de projectes transversals. A la presentació també va participar el d’aquesta administració, Ramon Torra, que va deixar palesa les necessitats expressades pels 29 municipis participants en les tres jornades de treball celebrades al llarg del mes de desembre.

A partir d’aquestes necessitats, Jordi Lahora, director de Desenvolupament Econòmic de l’AMB, va comentar les grans línies de treball que s’han marcat i que se seguiran a mig termini dins del programa: Integració i planificació de serveis, que inclou la creació d’una web integrada de posicionament i projecció exterior de l’àmbit metropolità. Planificació del conjunt del territori partint de les necessitats i de la implantació de les empreses per fer una proposta global de competitivitat. Creació d’una oficina d’atenció a les empreses que possibiliti la simplificació i la unificació administrativa, de manera que es redueixin el temps i els tràmits. Així mateix, cal conèixer amb més definició i millorar els polígons industrials de tot l’àmbit metropolità.

Facilitat per a les pimes
Entre les noves eines de gestió per a les empreses, s’assenyala la necessitat d’aconseguir més facilitat per a les pimes, els autònoms i el comerç amb més lideratge de l’AMB. Alhora que es requereix un impuls decisiu metropolità per a una més gran connexió i col·laboració entre empreses. Finalment, la promoció d’iniciatives per afavorir l’ocupació i la formació conjunta per a tècnics, polítics i empresaris en tots els temes de desenvolupament econòmic metropolità completen les línies de treball presentades per l’equip de l’AMB davant els representants municipals.
  
Marca Barcelona
D’altra banda, Recasens va insistir en la importància d’”oferir el paraigua de la marca Barcelona, sempre parlant d’una regió metropolitana, respectant la diversitat de cada municipi, de manera que es potenciï el seu punt fort com a atractiu per als inversors locals o forans”. Amb aquest objectiu, ha manifestat la seva “il·lusió per seguir treballant, malgrat la duresa de la realitat” i ha comentat que els reptes que els plantegen els responsables tècnics municipals “són reptes del nostre dia a dia, que avui estan presents més que mai a les nostres agendes polítiques, econòmiques i socials del territori”.

 
Redacció / Foto: Ajuntament de Barcelona