L'ocupació hotelera al Baix Llobregat va ser d’un 81% al tercer trimestre

Imprimeix
La majoria dels clients van ser estrangers on destaca l’increment procedent de França i Rússia.

L'ocupació hotelera del tercer trimestre de 2013 és del 75,3% i els apartaments van registrar un 81% d'ocupació al Baix Llobregat. Aquest percentatge d'ocupació supera l'observat el trimestre anterior tant en hotels com en apartaments. En els hotels aquest increment també s'observa respecte al tercer trimestre de 2012.

El canal directe continua sent el majoritari en els canals de reserva de les places hoteleres (més del 44% del total de reserves) però no entre els apartaments, on la reserva externa per internet suposa el 44%. Els clients individuals romanen com el principal segment de l'ocupació hotelera (el 73%) i dels apartaments (86%).

El preu mitjà d'una habitació doble als establiments de la comarca ha estat de 61,6€. Referent al trimestre anterior s'augmenta el promig tarifari, però respecte al mateix trimestre de l'any anterior, aquest disminueix. El 55% dels clients van venir a la comarca per motius vacacionals, cal recordar que el tercer trimestre coincideix amb els mesos d'estiu (juliol, agost i setembre) que són els que tenen una major ocupació per motiu vacacional.

La majoria dels clients provenien de l'estranger (el 54% del total de clients dels establiments hotelers i el 68% del total dels clients dels apartaments). França, Rússia i Alemanya van ser les principals procedències. A diferència del mateix període de l'any anterior cal destacar l'increment dels clients procedents de França (+4,8% en els hotels i +4,7% en els apartaments) i de Rússia (+12,6% en els apartaments). Per primera vegada, el client rus és el primer client en els apartaments de la comarca. D’altra banda, els clients procedents del mercat domèstic (el 46% del total de clients dels establiments hotelers i el 32% dels clients dels apartaments), provenien principalment de Catalunya, Madrid, València i País Basc.

L'ocupació observada supera a l'ocupació prevista per part dels establiments hotelers, tot i amb això, els principals indicadors del clima empresarial mostren un augment significatiu de les perspectives del sector tan en la marxa del negoci, facturació, preus de venda o nombre d'ocupats.

Redacció / Foto: ABC