Seat presenta un ERO temporal que afecta 7.000 treballadors a Martorell

Imprimeix

Els 2.800 treballadors en la línia de producció del Q3 pararan 16 dies aquest any i els 3.800 de la línia del Lleó i l'Altea pararan 35 dies el 2014.

Fonts de la filial de Volkswagen han informat que l'ajust, que arriba després d'esgotar totes les mesures de flexibilitat interna previstes en el Conveni Col·lectiu, consta de tres parts: la suspensió de fins a 571 contractes de treball diaris de forma rotatòria en totes les línies de Martorell i de la Zona Franca, entre setembre i desembre 2013; 16 dies de no producció en la línia 3 a causa, entre altres motius, al cessament de la fabricació de l'Exeo, en què treballen 2.800 empleats, entre setembre i desembre de 2013; i 35 dies de no producció en la línia 2, amb una afectació de 3.800 llocs de treball, durant 2014.

Les citades fonts han afegit que les mesures “pretenen garantir el manteniment de tota la plantilla de SEAT, així com una adequada relació entre la producció i la demanda dels nostres productes en el mercat”.

Seat, pertanyent al grup Volkswagen, va vendre a tot el món un total de 149.100 vehicles en els cinc primers mesos de l'any; és a dir, va experimentar un augment del 11% respecte al mateix període de 2012.

La companyia amb base al Baix Llobregat confirma així la tendència a l'alça dels seus resultats comercials. I és que va disparar un 30,9% les seves vendes a Alemanya en el que va d'any, amb 30.700 unitats.

A més, la marca espanyola va comercialitzar entre els passats mesos de gener i maig un total de 18.500 automòbils al Regne Unit, amb una progressió del 12,6%, i 9.200 vehicles a Mèxic, el que representa un creixement del 8,2%.

A partir d'ara s'obre un període de consultes de 15 dies per arribar a un acord amb la representació social de la companyia automobilística.

La firma espanyola ja ha traslladat “la seva disposició a desenvolupar un pla social que minimitzi l'impacte de la mesura”.

Redacció | Foto: Héctor Marín (arxiu)