Seat posa en marxa el torn de cap de setmana

L’objectiu de l’empresa automobilística és tancar l’any 2024 amb rècord de producció

SEAT ha activat el quart torn de cap de setmana per posar-se a ple rendiment i assolir producció rècord a Martorell, segons fonts de l’Ajuntament de Martorell. Així es treballarà dissabtes al matí i diumenges a la nit, fins a final d’any, per tal de recuperar els acoblaments perduts per les obres d’adaptació de les instal·lacions als nous models elèctrics. Amb aquests nous torns addicionals, SEAT preveu aconseguir les millors xifres de la seva història davant l’alta demanda dels seus models per a superar les 500.000 unitats acoblades el 2024.

L’obra de la factoria per adaptar les línies a la producció de cotxes 100% elèctrics ha provocat la pèrdua d’unes 400 unitats. Per aquest motiu, l’automobilística s’ha vist obligada a convocar els treballadors a un quart torn de cap de setmana, amb l’activació dels acoblaments els dissabtes al matí i els diumenges a la nit per a la recuperació d’aquests.

cq5dam.thumbnail.750.420 3

La direcció de la fàbrica ha tancat la línia 1 per a la seva modificació, on es fabrica el SEAT Ibiza i el SEAT Arona, i ha enviat aquests models a la línia 3, on s’acobla l’Audi A1. Abans d’iniciar les obres, aquestes línies fabricaven 1.400 cotxes al dia. En l’actualitat, ho fan prop de 1.020 unitats diàries i les 400 de pèrdua del torn del cap de setmana.

Matías Carnero, president del Comitè Intercentres de SEAT i secretari general del sindicat UGT, ha explicat que “és un acord al qual hem arribat la majoria del comitè d’empresa amb la direcció. Hem iniciat la carrera cap a l’electrificació dels models que fem a Martorell. El primer model serà per 2026 però per a això cal adaptar les línies de producció. Les obres a la línia 1 ja han començat i hem traslladat el model Ibiza i Arona a on es fabrica l’Audi.”

the seat factory in martorell singled out with a transformation award 04 hq

El Grup Volkswagen espera recuperar les xifres prèvies a l’impacte de la crisi del coronavirus, quan la factoria va acoblar mig milió d’unitats, xifres que no s’han tornat a assolir des de 2019 pels efectes derivats de la baixa demanda durant la pandèmia i per l’impacte de la crisi dels semiconductors.

La planta de SEAT a Martorell va tancar 2023 amb 450.000 unitats produïdes, un augment del 20% en comparació amb el mateix període de l’any anterior, gràcies a la millora del proveïment de peces i a la normalització dels problemes logístics aquest any. A més, cal sumar-ne l’augment de la demanda en els mercats internacionals.

Redacció / Fotos: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Sant Boi de Llobregat

Es posa en marxa el projecte Sant Boi Respira + Verd (SBR+V)

Amb un pressupost global de més de 4 milions d’euros hi ha previst la creació de quatre parcs nous i la renovació d’altres espais verds de la ciutat,…
1568
Façana del nou Hospital Vithas Barcelona

El nou Hospital Vithas Barcelona ve a cobrir la demanda sanitària del Baix…

El grup sanitari Vithas estrenarà el 2025 un nou hospital a Esplugues de Llobregat, un centre sanitari que acumula ja una inversió superior als 101…
466

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix