PIMEC presenta al Prat les seves propostes de model d’aeroport

Imprimeix

La patronal, representada per la territorial del Baix Llobregat-L’Hospitalet i la sectorial de logística, va reprendre les reunions per donar a conèixer als representants dels consistoris la seva aposta per configurar un sistema aeroportuari català integral i integrat

El president de PIMEC Baix Llobregat-l’Hospitalet, Joan Soler, i el president del Clúster de Logística de Catalunya i de la sectorial PIMEC Logística, Ignasi Sayol, es va reunir ahir amb l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, amb l’objectiu d’exposar les propostes de PIMEC per al consens sobre el model aeroportuari català i la millora de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat. En representació de la patronal, a la trobada també hi eren Jaume Masclans, vicepresident de PIMEC Baix Llobregat-l’Hospitalet, Jordi Morera, president d’El Prat Empresarial i membre de la comissió executiva de PIMEC Baix Llobregat–l’Hospitalet, i Agustí Miró, delegat territorial. Per part del consistori, hi van assistir també el tinent d’alcalde, Quim Bartolomé, el gerent d’acció ambiental, Ricard Fernández, i el director d’acció ambiental, Joan Herrera.

Les propostes de PIMEC neixen a partir de la reflexió i el debat dels òrgans de govern de l’entitat, empresaris i empresàries del territori i persones expertes en infraestructures. A través del document de propostes presentat, la patronal reclama superar les postures frontistes actuals al voltant de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat per tal de buscar els majors i millors consensos. D’aquesta manera, serà més fàcil avançar cap a una proposta que pugui agregar progrés, atracció de talent i inversions, eficiència, sostenibilitat i governança compartida.

2010 ampliacio aeroportjpg

Entre les propostes de la patronal, destaca la constitució d’una comissió de consens per a l’impuls aeroportuari, liderada pel Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya i pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, els Ajuntaments del Prat i Barcelona i amb la participació de les organitzacions empresarials més representatives de Catalunya.

En relació amb el model de governança, PIMEC defensa que s’ha de promoure un sistema de gestió descentralitzada i mancomunada entre les diferents administracions (estatal, autonòmica i local). D’aquesta manera, es promou el principi d’eficiència i eficàcia de la gestió privada, preservant la governança estratègica pública, tal com es fa en altres infraestructures com les portuàries.

La patronal considera que els eixos inspiradors de la proposta han de ser la major i millor connexió transoceànica i internacional de Catalunya, que permeti transformar l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat en un hub internacional. Per aconseguir-ho, aposta per un sistema aeroportuari que millori la seva gestió integral i operativa, així com la tecnologia, amb l’aplicació de les millors pràctiques internacionals de tota mena. L’objectiu és aconseguir l’aprofitament total de les seves pistes i de tots els aeròdroms, així com del conjunt d’interconnexions possibles i la resta d’infraestructures existents.

Pel que fa a l’Aeroport Josep Tarradellas-Barcelona-El Prat, PIMEC defensa que s’ha de regir pel principi de sostenibilitat amb el seu entorn, aplicant mesures de compensació o ponderació del seu impacte més immediat i preservant l’interès general per sobre de l’interès particular.

El passat mes de desembre, PIMEC ja va presentar les seves propostes sobre el model aeroportuari català a l’Ajuntament d’Hospitalet de Llobregat, l’Ajuntament de Viladecans i el Consell Comarcal del Baix Llobregat. Properament, els representants de la patronal es reuniran també amb els Ajuntaments de Sant Boi, Castelldefels i Gavà per donar a conèixer el seu posicionament.

Redacció / Fotos: PIMEC-Arxiu