Seat acorda un ERTO per a un màxim de 10.310 treballadors

Imprimeix

Segons ha informat l’empresa, la reducció temporal d'ocupació es cobrirà, en primer lloc, amb voluntaris, i el nombre de places que quedin sense cobrir es complementarà de forma rotatòria entre la plantilla

Com ja va avançar La Premsa del Baix, la direcció i els sindicats de Seat han tancat aquest dimecres l'acord per al nou Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que es començarà a aplicar el pròxim 16 de setembre fins al 23 de desembre i que afectarà un màxim de 10.310 treballadors.

treballadors seat.bona 2

L'ERTO és la principal mesura amb la qual la companyia automobilística pretén fer front a la falta de semiconductors, un problema de proveïment que pateix tota la indústria automobilística mundial, i es portaran també a cap mesurades organitzatives per flexibilitzar la producció. Segons ha informat Seat, la reducció temporal d'ocupació es cobrirà, en primer lloc, amb voluntaris, i el nombre de places que quedin sense cobrir es complementarà de forma rotatòria entre la plantilla.

L'afectació diària de l'ERTO serà d'unes 850 persones, a conseqüència de la cancel·lació del torn de nit de la línia 2, la que fabrica el Seat/Cupra León i el Cupra Formentor, i s'aplicarà tant als treballadors de la fàbrica de Martorell com als de les instal·lacions de Barcelona.

treballadors seat bona 3

El pla social que acompanya a l'expedient preveu que la signatura millori la prestació per desocupació dels afectats i ofereixi la possibilitat de fer formació mantenint el 100% de la remuneració.

La companyia ha assegurat que “seguirà fent tot el possible” per lliurar vehicles als clients i els concessionaris donada que la demanda dels models “es troba en nivells molt alts.”

La fàbrica d'automòbils de Martorell, la de majors dimensions d'Espanya, ha encadenat diversos ERTO des de la irrupció de la Covid-19, i també al desproveïment mundial de microxips, més endavant.

Redacció / Fotos: Arxiu