El nou ERTO de Seat podrà afectar un màxim de 10.310 empleats

Imprimeix

És el personal destinat a la producció de vehicles i podria estar en vigor fins al 23 de desembre

El nou Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que Seat vol aplicar per fer front a la falta de components podrà afectar a un màxim de 10.310 persones, que és el personal destinat a producció de vehiclesAixí ho ha detallat l'empresa en la primera reunió del període de consultes de l'ERTO als sindicats, als quals ha exposat la memòria justificativa d'aquest ERTO, que vol que estigui en vigor fins al 23 de desembre.

seatita 1

Segons han explicat fonts sindicals, el personal potencialment afectat per l'ERTO serà de 8.958 persones a Martorell i de 1.352 persones en les instal·lacions de Barcelona, si bé Seat va aclarir la setmana passada que l'ERTO afectarà de mitjana al dia aproximadament a uns 850 empleats. Fonts sindicals asseguren que el dilluns es reprendran els contactes entre ambdues parts per intentar pactar les condicions, encara que Seat ha garantit que, com en altres ocasions, l'Expedient s'aplicarà, en primer lloc, de forma voluntària.

A causa dels problemes de proveïment de components, Seat suspendrà temporalment el torn de nit de la línia 2, la que fabrica el Seat/Cupra León i el Cupra Formentor, la qual cosa afectarà diàriament a uns 850 empleats.

seatita 2

Per la seva banda, UGT i CCOO demanen, a més de la voluntarietat de l'ERTO que hi hagi un complement salarial per millorar la prestació per desocupació que rebin o bé l'exclusió voluntària dels majors de 57 anys.

Segons fonts sindicals, l'ERTO habilita a Seat a un tancament de la producció -ja sigui total o parcial de línies o d'un o diversos torns de treball- per un màxim 67 dies a la fàbrica de Martorell, i a reorganitzar la producció afectant un màxim de 3.089 persones al dia.

seatita 3

La fàbrica d'automòbils de Martorell, la de majors dimensions d'Espanya, ha encadenat diversos ERTO des de la irrupció de la Covid-19, primer, i també pel desproveïment mundial de microxips, més endavant.

Redacció / Fotos: Arxiu