Preacord entre Seat i sindicats sobre el nou conveni col·lectiu

Imprimeix

També es redueix la jornada del col·lectiu vinculat a producció per primera vegada en els últims setze anys, que quedarà en 212 dies a l'any

Tal com va avançar La Premsa del Baix, la companyia automobilística Seat i els sindicats CCOO i UGT van segellar ahir divendres un principi d'acord sobre el vintè conveni col·lectiu de Seat, que inclou un pla de sortides voluntàries per a un total de 1.330 treballadors a partir dels 61 anys i que garanteix l'ocupació, han coincidit a assenyalar ambdues parts. Segons van assegurar tant fonts sindicals com de Seat, el conveni, que s'aplicarà des del 2021 -de forma retroactiva- fins al 2026, se sotmetrà ara a un referèndum vinculant entre els afiliats d'aquests dos sindicats el proper 29 de juny.

210407 Matias Carnero

El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, va explicar que el conveni preveu un increment salarial en taules del 6,5% aquest any i garantir la revisió d'acord en funció de l'IPC en els propers anys. Així mateix, va titllar el nou conveni de “molt acceptable”, perquè a més de garantir el poder adquisitiu dels treballadors de Seat és “just i equilibrat” pensant en el futur de la plantilla i la seva transició cap al cotxe elèctric.

CCOO va assegurar en un comunicat que el preacord inclou “l'objectiu del pla de futur, que estableix les bases per desenvolupar un pla industrial que ha de garantir l'ocupació i la viabilitat dels cinc centres de treball de Seat.”

seat 6 22

Segona plataforma elèctrica

En el cas de la planta de Martorell, això passaria per l'assignació d'una segona plataforma elèctrica, mentre que Seat Components hauria d'adjudicar-se sis peces addicionals i el centre de Seat a la Zona Franca un projecte d'economia circular per donar una segona vida als vehicles i les bateries.

Carnero va assegurar, de fet, que el compromís amb el futur industrial de les plantes de Seat queda clar en el text del conveni i va precisar que el conveni fins i tot contempla compensacions salarials en cas que la fàbrica de Martorell no aconsegueixi adjudicar-se aquesta segona plataforma elèctrica.

trabajadores seat info

El conveni també redueix la jornada del col·lectiu vinculat a producció per primera vegada en els últims setze anys, que quedarà en 212 dies a l'any, ha precisat CCOO.

Per la seva banda, Seat va ressaltar que l'esperit de col·laboració i el diàleg ha estat present en aquestes negociacions i que el preacord suposa “un pas clau per garantir un marc estable per al futur de la companyia”. “Estem en un moment de transformació cap a l'electromobilitat que fa que ens hàgim de replantejar la nostra estructura, per tenir una organització més robusta i àgil. Així i tot, hem estat capaços de garantir l'estabilitat de l'ocupació a la companyia a la vegada que avancem a construir un futur sostenible”, va subratllar Seat, que dilluns donarà més detalls a la plantilla sobre aquest preacord.

1572021023 960229 1572021316 noticia normal

El preacord incorpora una paga al moment de la firma del conveni i d'altres mesures addicionals com ampliar la paga en cas de beneficis i destopar els triennis.

Pel que fa al pla de sortides voluntàries, Carnero va indicar que estarà obert des d'aquest any fins a l'any 2026 per a un total de 1.330 persones que tinguin ja 61 anys o que aconsegueixin aquesta edat durant el període de vigència del conveni, i ha afegit que l'empresa es farà càrrec del conveni especial de la Seguretat Social per a aquests treballadors fins a arribar a l'edat legal de jubilació.

El conveni de Seat és el més important de la indústria de l'automoció a Espanya, perquè afecta uns 15.000 treballadors de forma directa i és una referència per a moltes altres empreses del sector.

Redacció / Fotos: Arxiu