La Línia 2 de Seat treballarà una setmana a l’agost

Imprimeix

La direcció de Seat ha acordat amb els sindicats un sistema de vacances més flexible per recuperar part de la producció perduda per la falta de xips

La direcció de Seat ha acordat amb els sindicats un sistema de vacances més flexible per recuperar part de la producció perduda per la falta de xips, i que farà que els empleats de la línia 2, la que acobla el León i el Cupra Formentor, treballin una setmana a l'agost.  Les dues parts van tancar ahir l'acord durant la sisena reunió de la negociació del nou conveni col·lectiu, segons ha confirmat la companyia automobilística.

En virtut d'aquest sistema de 3+1, els operaris de la Línia 2 tindran tres setmanes de vacances a l'agost i una de feina, i la setmana pendent de vacances la faran al juliol o entre setembre i desembre.

FN4lI5cXoAQATaM

En un comunicat conjunt, CCOO i UGT han indicat que la direcció va retirar la seva proposta inicial de treballar quatre setmanes a l'agost a dos torns en la Línia 2 per acceptar aquesta altra fórmula. Els sindicats han explicat que la companyia es va obrir també ahir a abonar a la plantilla els retards per la inflació de 2021, que es va situar en el 6,5%.

Situació del centre del Prat

El mateix temps es va informar de les gestions que duu a terme per garantir el futur del centre del Prat de Llobregat. Aquest centre es troba en una situació especialment delicada davant la transició al cotxe elèctric, ja que es dedica a fabricar caixes de canvi, que deixaran d'existir.

Segons les centrals, la direcció va apuntar que analitza alternatives com l'adjudicació de sis possibles peces que suposarien el mateix volum d'ocupació que s'hauria generat amb l'assignació del motor elèctric, al qual el Prat optava però que, finalment, es fabricarà en una planta del grup Volkswagen a Hongria.

fabvrica seat twitter

Per la seva banda, Seat ha dit que la solució per a Components passaria perquè les plantes del consorci “es converteixen en socis estratègics dins del grup perquè puguin intercanviar tecnologia entre si.”

Estabilitat laboral

Davant la preocupació de la plantilla per la menor càrrega de treball que suposa el cotxe elèctric, la direcció de l'automobilística ha traslladat el seu compromís de “garantir l'estabilitat de l'ocupació, amb un pla de mesures acordat i no traumàtic.”

Malgrat valorar el treball de recerca d'alternatives per al Prat, els sindicats han lamentat que es tracti d'opcions “de transició”, ja que es tracta, al seu judici, de “peces de poc valor afegit”.

estabilitat laboral seat

Després d'indicar que “Seat per al grup Volkswagen és a la perifèria de les seves prioritats”, els dos sindicats denuncien que aquesta lògica “pot condemnar el centre de Martorell -el cor de la companyia- a fabricar en forma de monocultiu el cotxe elèctric més petit del grup VW amb marges molt reduïts, posant en risc la viabilitat de la companyia i, per tant, de l'ocupació.”

A partir del 20 d'abril, les reunions de la negociació del conveni tindran lloc cada setmana per accelerar la rúbrica d'un acord.

Redacció / Fotos: Arxiu-CCOO Seat-UGT Seat